lørdag 24. mai 2014

Noen ganger er ikke dagen god

Ny dag, nye muligheter. Høres ikke det fint ut? Jo, det høres ganske så flott ut, men det er ikke sånn for alle, alltid. Noen sliter med sykdom, andre med sorg. Jeg tenker på trafikkofre i dag. Veldig ofte står det bare en liten notis nederst på en side i avisen. Bak den notisen skjuler det seg menneskelige tragedier. Noen får indre skader, andre blir lammet. Og i verste fall er det noen som mister sine kjære. 




 







 
Jeg sender både tanker og noen blomster i dag, til dem som sørger, strever med sykdom eller 
har mistet noen. Det høres ut som en klisje, men jeg fant roen i hagen, der jeg bare snakker med plantene :) Blomster og det som gror har en god innvirkning på oss mennesker.
Stillhet er også bra, et kvarter kan være nok...

LINKER TIL:

Vivis hagerom

 Maleviks rosenträdgård

3 kommentarer:

  1. Nydelig blomster og veldig hyggelig å huske på alle som sliter. Viktig å huske på at vi ikke skal ta livet for gitt.
    Ønsker deg en fin søndag, og tusen takk for din helgeglede. Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Du er en poet Unn!...så vakre ord og bilder du deler:)...selv om temaet er det motsatte...hagen og naturen gir en fin balanse for oss mennesker,jeg mener at vi ikke kan leve uten:)
    Din nye adresse er notert...ønsker deg en fin kveld:)

    SvarSlett
  3. Blomster kan virkelig være til trøst. Ei venninne som mistet pappaen sin for litt siden, ble utrolig glad da jeg sendte en blomsterbukett...

    SvarSlett