mandag 26. november 2012

En heklet JUL i stuekroken noe for tidlig...

Deilige dager i Bergen sist uke, gjorde at jeg satte 
svenskebenken i stand før 1. desember. Tradisjoner er
til for å holdes her hos oss, men siden jeg skulle
besøke mitt eldste barnebarn, satte jeg benken
klar tidlig i år.

Hekleteppet ble, som mange av dere vet, ferdig til jul...

Gamle putetrekk fra 90-tallet ble tatt frem fra skapet,
synes den gamle benken kler litt romantikk og røft i blanding...

Så det hvite og lyseblå ble funnet fram...

...og nye putetrekk ble kjøpt inn fra Ellos...
synes de er enda koseligere i virkeligheten enn på bildene...

Putesnudagen er vanligvis 1.12., men den ble
framskyndet i år da, pga. Bergensturen...

Fra lilla til rødt i julen og i adventstiden er
tradisjon og ganske morsom, selv om den er enkel og liten...


Og så, til slutt, denne eldgamle sampleren, som
er engelsk og fra 1878, er brodert av en engelsk
pike ved navn Annie Hanley. Så flink hun var, som broderte
dette i en alder av bare 13 år! Jeg syns disse er
så sjarmerende, og jeg elsker den...
Fin uke til alle
kjære følgere og venner som leser
bloggen min,


4 kommentarer:

  1. Så mye flott håndarbeide du har. Forstår du har en tålmodighet over middels:-) . Det er vakkert å se sammenblandinger av nytt og gammelt. Tenk bilde fra 1878,en vakker skatt. God kveld til deg:-)

    SvarSlett
  2. Så mange herlige puter, og veldig mange glade farger!

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  3. Herleg og koseleg pynta!!

    God natt klem

    PS: takk for kommentar :-)

    SvarSlett
  4. Så mange herlige puter Unn!
    Og det broderte klenodiet fra 1878...fantastisk:)
    Takk for dine søte ord..stetter så stor pris på deg:)

    SvarSlett