fredag 2. november 2012

Den FØRSTE dagen i RESTEN av mitt liv...

En klisje? Kan virke sånn noen dager, men er det ikke alltid...
Forrige uke var jeg lykkelig uvitende...sittende I egne tanker idet jeg tilfeldigvis
 klødde meg på brystet. Og oppdaget en kul. Jeg fikk sjokk. Livet
passerte revy, jeg så for meg barnebarna, datteren min, moren min og min elskede,
og jeg tenkte; jeg som er så glad i livet, jeg kan da ikke dø nå!

 
Dagen etter var jeg allerede hos fastlegen, som rekvirerte mammografi
 "innen en uke". Jeg som har jobbet i helsevesenet i så mange år tenkte;
 skal jeg virkelig vente i en hel uke? En uke er jo ikke lenge!
- Ventetiden hos oss er to uker, sa damen bak skranken. Jeg skulle ønske jeg
kunne knust ruta hun satt bak, for jeg kjenner alle rutinene fra tiden
jeg jobbet på sykehuset. Selvsagt hadde hun noen ledige timer
 på lur...det bare visste jeg.

 
Jeg tok med meg henvisningen og dro ned til sykehuset for å stå
ansikt til ansikt med damen i resepsjonen. Og fikk time - i går.
Det var som å få ny kraft, ta fatt på framtiden
 som jeg så inderlig ønsker å oppleve sammen med familien.
I dag kom svaret; legen leste bildene mens jeg var der, og det var ingen
 forandringer fra den offentlige mammografiscreeningen jeg er en del av med
 jevne mellomrom. Litt fett...i en av kjertlene. Jeg var
 så lykkelig at jeg gråt. 
 
 
Nå kan jeg ikke ann et enn stole på det de sa.
Jeg tror det er viktig å sette pris på det daglige, de trivielle ting, og de
gledelige...Livet er så skjørt, og jeg skal nyte hvert sekund.
Nå kan jeg si: 
GOD HELG!
      ...til dere alle, og håpe at dere alle
har en helg uten sykdom
KLEM fra!   
   

10 kommentarer:

  1. Ja, huff er litt nifst og man blir kjemperedd når man oppdager noe sont, derfor er det bra vi får komme på mammografi dit skal æ den 14 for rutinekontroll.

    Bra det gikk bra hos dæ.

    Ha ei fin helg,

    hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  2. Så godt at det "bare" var en fettkul. Tusen takk igjen for de flotte skålene. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Det er fint at du fikk et positivt svar. Jeg har opplevd nesten det samme, og da var det en lymfekjertel som hadde forvillet seg ned fra armhulen. Fineste helgen til deg.

    SvarSlett
  4. Kjære deg! Nå gråter neste jeg også. Jeg kan ikke forestille meg hva du har vært igjennom, men jammen er jeg glad for at det gikk bra.
    Kreft er den sykdommen jeg frykter mest av alt på jord!

    Ønsker deg den kjempe fin helg, og du er hjertelig velkommen til å delta på min fotoutfordring i morgen!

    God klem

    SvarSlett
  5. Huff for en forferdelig opplevelse Unn og så utrolig fantastisk at det viste seg å ikke være noe alvorlig!! Livet er så skjørt. En venn var her på trappa her for et år siden, vi lo og snakket om ting vi skulle til med. Denne uken døde han, av kreft. Har tenkt så mye på øyeblikkene, hvor dyrebare de er. Vi lever så ofte i fremtiden, tenker på hva vi skal senere den dagen, imorgen, neste uke eller neste år....men øyeblikket vi har akkurat nå har vi lett for å glemme. Så glad alt er bra med deg, god fredagskveld Unn

    SvarSlett
  6. Uff, for nokre trasige dagar du har hatt.....men så flott å høyre at det ikkje var noko som var gale.
    Då får du puste letta ut og nyte helga.
    Ha ei flott og koselig helg.
    Varm Klem frå meg :)

    SvarSlett
  7. Det er ikke godt å leve slik i uvisshet. Så bra å høre at det ikke var noe <3 Carpe Diem er ikke noe klisje..
    Jeg ønsker deg en herlig kveld Unn. Takk for koselig hilsen:) God klem fra Ellen

    SvarSlett
  8. Jeg kom bare lige forbi.
    Skønne billeder.
    Tillykke med det gode rsultat.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlett
  9. Ei nyttig påminning til oss alle, vi veit korleis vi har det i øyeblikket, men ingen veit kor tid alt tilsynelatande er falle i grus. Godt at det berre var eit skremmeskot.

    SvarSlett
  10. Rørende innlegg, og så sant så sant:) Så godt det bare var en fettkul:)
    Varm klem fra Trine:)

    SvarSlett