tirsdag 6. november 2012

HEKLEDILLA

Her har det gått i plaskregn utrolig lenge, 
og gummistøvlene er veldig gode å ha, også
når hagen kaller...Men i dag
er det opphold! Utrolig...


Jeg er en sammensatt natur; romantisk, shabby, 
mørke farger, lyse farger. Pastellfarger er
veldig fint hele året, egentlig, og jeg valgte det
da jeg fikk øye på en stjerneoppskrift i ei 
veldig god bok jeg har.


 Først heklet jeg i rosa og lilla (pluss litt
offwhite), deretter ble det hvitt med litt gulltråd.
Ja, det er sant at jeg ikke starter juleoppkjøringen før 1.12., 
det er tradisjon her i huset. Men noe pusleri
måtte jeg ha etter det store teppet,
og de ble litt julete, og blir nok gaver ;))...


...men jeg sier ikke til hvem...


Det er tre uker til advent, og jeg
skal ikke kjøpe noe dilldall til heimen her, det er
aldeles nok fra før...Tidligere om årene kjøpte
jeg en ny engel hvert år, men nå er det slutt på
det også. Jeg har fått noen fine i gaver, for de som kjenner meg, vet jo at jeg elsker det. Et hjem uten engler er liksom
utenkelig for meg.

Takk for meg for denne gang, vi blogges
igjen snart.

10 kommentarer:

  1. Hei Unn!
    Så fine stjerner og hjerter du hekler. Det er nå greit å begynne på julepuslerier litt tidlig dersom man får ånden over seg.
    Jeg driver og hekler på noen mellomverk til Fanabunad - bare hjelper en venninne med et gammelt mønster. Men uff det er virkelig noe pirk med så tynn tråd og bitteliten heklenål. Ikke noe for meg, nei!
    Leste innlegget ditt under her også. Følta at det knyttet seg inni meg når jeg leste. For et mareritt, men for en lettelse at det var godartet.
    Ha en riktig fin uke videre.
    Klem, Sølvi :-)

    SvarSlett
  2. Å så fint da Unn, det er jo hyggelig med litt pynt inne nå i mørketiden.
    Kos deg og ha en fin dag, Maritklem.

    SvarSlett
  3. Wow, de lenkene er jammen fine, og fine i alle de fargene er de:) Vanskelig eller? Oppskrift kanskje, eller er det copyright på den? lekre gummistøvler. Her i huset blir det heller ikke kjøpt mer til jul nei, har kasta mye og har ennå mer enn nok:)
    ha fine dager:)
    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  4. Takk for omsorg!
    Ikkje heilt på topp, men ikkje alvorleg sjuk.. Har sjukedag i dag.
    Men har eigentleg ikkje tid til det.Som sjef må ein ta igjen jobben uansett :-/
    Så flink du er med hendene dine :-)

    Fortsatt fin veke til deg!

    SvarSlett
  5. Koselig og flott småhekling dette!
    Hekling er gøy og godt å ha innimellom strikking, synes jeg;)
    Ha ei fin uke videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  6. Fin heklapynt:) Likte veldig godt stjernene med gullkant. Slike kan eg kanskje få til også, men då med sølvkant:)

    SvarSlett
  7. Det var jammen stilige støvlar...dei likte eg.
    Søt og koselig hekle pynt...kjekt både å gi vekk og få slike gåver.
    Flott at du vil være med på give awayen min...5 lodd er notert :)
    Klem.

    SvarSlett
  8. Så kjempefine støvler! Til å bli glad av! Så har du heklet mye fin småpynt! Så fint å gi slikt i gave!
    Ser at du har hatt en litt vond tid, men så gikk det fint! Det måtte virkelig være litt av en gave! Så bra! Ha det godt videre! -Margit-

    SvarSlett
  9. så koselig med heklet. hvitt med gull på døra de med litt prismer var nydelig.
    Artig variant på gummistøvler også. Går ut i fra at du har klippet og malt de selv?
    Ønsker deg en hyggelig kveld rundt hekletøyet.

    SvarSlett
  10. Hei Unn. Disse stjernene og hjertene på snor som du har heklet er alldeles fortryllende! Du er såå flink! Blir så inspirert til å prøve meg på noe lignende:) Tenk så heldige vi er som kan sitte hjemme å hekle? <3
    Kjempefine gummistøvler har du og:)
    Ønsker deg en fin kveld og en god morgendag. God klem Ellen

    SvarSlett