søndag 22. juni 2014

Dilla på roser m.m.

Det er søndag og snart slutt på juni måned. Så fort dagene går! Derfor er det viktig å bruke
de mulighetene vi har, hvert eneste minutt! Været har ikke vært helt topp i dag, skyet med en slitsom vind. Men det er ikke det verste. I Trøndelag har det vært flom, og lenger nord er det kanskje kjølig?
Det er stadig snakk om været, mens jeg har roser, eller hagen, på hjernen... Det
forsvinner aldri tror jeg...Jeg må leve med lidenskapen, som våknet da jeg var syv år gammel og bodde i farmors hus og oppdaget rosene... .




Rosen Heritage fra David Austin

Ukens kollasj


Hagen er blå av Nepeta og blå Geranium, herlig!

Rosa digitalis


Peonene er fantastiske i år

Astrantia, Alunrot


Constance Spry, slyngrose fra David Austin

Det er første året slyngrosen fra David Austin for alvor har gjort seg bemerket i hagen.
Den er minst like vakker, som alle Austins roser. Den er hardfør og frodig. Jeg er veldig
spent på hvordan Crown Princess Margaretha vil ta seg ut i år. Men den som lever får se.
Kommer den, vil den bli et vakkert skue...

1 kommentar:

  1. Dearest Unn, thank you for your comment, next time, I will let you know...I love the new look of your blog and your photos are gorgeous! Beauty and roses are in our mind, how right you are...
    A hug, Olympia

    SvarSlett