onsdag 25. juni 2014

Endelig

 
 Det er vel med de fleste hageeiere som det er med meg, man må være 
ganske tålmodig. For hver rose som kommer, venter man at
den skal bli høyere enn året før. Eller for hver rose som fryser, 
erstatter man den med en ny. Og neste vår går man der og venter på at
 den nye skal skyte nye skudd.


Denne rosen har jeg hatt i sju år...den rosen som nå har begynt å slynge seg
oppover rosebuen. Ting tar tid...Jeg er ikke typen som gjødsler mye, det er
heller det motsatte som er tilfelle. Men det bør jeg kanskje gjøre noe med...Skjønt,
mannen min er veldig flink til å vanne, og det betyr veldig mye.


Jeg hørte nemlig en veldig vis hageekspert svare en gang, da hun ble spurt om
hvilke suverene tips hun kunne komme med? Vann, vann og vann,
svarte hun.

Det er først nå at buen minner om en rosebue, og enda
er det langt igjen.....


Mørk ceriserød peon




Rose Harlow Carr, David Austinrose



Jeg elsker revebjellene



Så kjære hagevenner, husk dette tipset.
Jeg kan anbefale det på det varmeste;
vann, vann og vann.

3 kommentarer:

  1. Hej Unn
    Ja, du har ret tålmodighed skal, der til.
    Men det ser ud til at lykkes for dig. Smukke roser, du viser.
    Jeg er enig om masser af vand, men også gødning( naturligt)

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlett
  2. Dear Unn, your pergola and roses and foxgloves, everything looks fantastic! Yes, water is the secret for a lush and colorful garden especially in my area, plants and flowers need to be watered every day!
    Warm regards
    Olympia

    SvarSlett
  3. Åja Unn...tålmodigheten settes på prøve som hageeier...kjenner til dette:)
    Så flott at rosen endelig har skutt fart,lekkert blir det når den dekker buen:)
    Revebjeller =sommer:))

    SvarSlett