tirsdag 22. mai 2012

Alltid noe å glede seg over...

...så lenge man har hage...det er
alltid noe å nyte, og akkurat det gir meg
mental velvære.
Synes disse tulipanene er veldig vakre,
dypeste lilla med nydelig gul kant...De er
nye av året her hos meg.


Syriner hører med, det er jo så mange
sorter, og alle har ikke blomstret ennå. Men
flere bilder kommer etter hvert.
  


Løytnantshjerte er enda en
gammeldags staude jeg elsker, det er en ekte
bestemorstaude...



I Sverige heter et uttrykk "mellan hegg
och syren", og heggen er på god vei med 
blomstene, selv om det bare er en syrin som
har blomstret her foreløpig, er den litt
tidlig ute.


Tre av mine rododendronbusker blomstrer
nå. Denne har en utrolig vakker farge, den er
svak, svak rosa, men fullt utsprunget
pleier den å bli hvit...
Nå har vi mye å glede oss over...

Fin uke til dere alle!


2 kommentarer:

  1. Ja nå er sommeren her ,,deilig,,
    Så flotte hage bilder og blomster.
    Nå må vi bare nyte ALLLT , og lade batterier.
    (jeg synes jeg kjenner lukten av syrin helt hit)

    Ha en fin dag , Maritklem.

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Nå har jeg kikket på din - og så fine bilder! Moro at du skriver det om "mellom heggg og syrin". Visste ikke at det var et uttrykk. Jeg så et tv-program på Sverige en gang med den tittelen, og det var bare masse nydelige mai-stemninger. Det er flere år siden, men jeg tenker fortsatt på det. Ha en fin dag!

    SvarSlett