onsdag 17. oktober 2012

Et tankekors i dårlig vær...engelsk country stil på vei?

I dag øs pøser det her hos oss... Et
ordentlig møkkavær for å si det på godt norsk.
Og da fortjener jeg en del ting, hehe. Blant
annet pledd, kaffe, fyr på ovnen og f eks
ROM 123. Men først mimret jeg og laget et
nytt kollasj...


Det ble gult og fullt av sommerminner:)

I Rom 123 kunne jeg lese en reportasje
fra Tyskland. For et vidunderlig herlig hjem. Det hører med til
sjeldenhetene at jeg ser en interiørartikkel så
lik min egen smak...Jeg ble nesten stum.


Det skjer faktisk aldri, toppen en gang
i året vil jeg tro, av alle blader jeg kjøper i løpet av
et år. Tenk at jeg kom over dette "Pippihjemmet" nettopp
i dag, mens regnet kom i bøtter og spann...


Jo, det går an å være seg selv, være spontan og sette eget preg
 på hjemmet...uten å følge kjedelige trender, der alle gjør
likt og hermer etter hverandre.

Denne gamle monteren kom jeg over på nettet...
hos ZANZ, og gjorde den om
til et lite, vegghengt vitrineskap. Jeg elsker den
butikken, og jeg er så fornøyd med monteren!


Og øverst troner den madonnaen jeg kjøpte
i sin tid, men som ikke lenger er "trendy". Det er litt latterlig egentlig...Jeg har tre Gregoryglass på toppen, med vakre figurer malt i hvit emalje...Jeg synes de er skjønne...andre synes de er grusomme. For noen måneder siden kostet de en formue...nå er de ikke etterspurt lenger.

Jeg elsker fugler både i porselen og på fuglebrettet
Trender kommer og trender går, det er om å gjøre å ikke ha noe forhold til dem.
Hvilken lykke det ble å se dette personlige hjemmet
i Tyskland, i et tilfeldig blad jeg kjøpte med fra butikken i dag. All den varme det hjemmet utstråler lar seg ikke kjøpe for
penger. Nå er det nok like før det blir tekstiler med blomster,
og det blir en ny vår for engelsk country stil...føler jeg...men
akk, jeg skal ikke herme etter det heller, jeg skal være meg.




4 kommentarer:

  1. Herlige gule sommerbilder :)
    Ja det er masse fint å se i de forskjellige blader, og litt kan man jo ta etter :))))
    Ha en flott dag
    KLem

    SvarSlett
  2. Det er deilig å slippe uniformering i hjemmene. Jo det er mye jeg liker også av trendene, men personlig må det være, og det må fortelle en historie om dem som bor der. Ellers blir det kjedelig!

    SvarSlett
  3. Herlig sommar kolasj du har laga...flott med gule tonar.
    Det er noko nytt av trendar til stadigheit og ein må nok finne sin eigen stil. Så kan ein tilføre den litt nytt av og til som passar inn.
    Ha ei fin god helg.

    SvarSlett
  4. Det er utrolig sjeldent jeg finner noe som appelerer til meg. Mye av problemet er nok at trender kommer først til Norge et par år etter at det har vært i andre land. Det vil med andre ord si at det egentlig er gammelt nytt før folk her i Norge tar det i bruk. Og så bruker interiørbladene reportasjer som ble laget for et år siden. Kanskje derfor det oppleves å stå i stampe sånn interiørmessig. For når man titter på Pinterest, google og utenlandske interørbilder så er det så annerledes. Hilsen Grethe

    SvarSlett