onsdag 27. mars 2013

Påske med CAMELIA

På mandag tok jeg turen til Plantasjen.
Jeg var på jakt etter oliventre, men det var ikke særlig utvalg på det, så jeg
gikk videre i den "eksotiske" avdelingen
og fant en nydelig Camelia! Det er mange år siden jeg hadde en sist, for de har lett for å tørke innendørs i våre varme stuer.
Denne gangen håper jeg den holder litt lenger. 


Jeg har vært noen ganger på Madeira, og der
trives cameliatrærne i høyden, oppe i fjellsiden og i fuktighet...









For 12 år siden var jeg på
Laeken slott utenfor Brüssel. Der er
parken og de fantastiske drivhusene åpne for publikum kun to uker i mai. Vet ikke om
det er samme åpningstider nå. Men der hadde de
den største samling cameliatrær jeg noen gang har sett, i alle fargetoner og doble og enkle blomster. Det var en opplevelse å se og kan anbefales de fleste hagegale i begynnelsen av mai...en skjønn tid av året.

Da skal jeg kose meg hjemme i fred og ro i påska, ingen fjelltur for meg, eller andre turer, her skal bare nytes og se og lese Selina Lakes nye bok!




Jeg ønsker alle mine trofaste besøkere
og bloggvenner en riktig god påske! Her på Østlandet er det knallvær!
Og dette innlegget linkes til Petunia blogg!
Påskeklem

5 kommentarer:

  1. Fantastisk!...dette er noe av det flotteste en kan ha i vinduskarmen:)
    Nydelig farge også.
    Flott bok du har til påsken...lesestoff er viktig:)
    Nyt dagene og God Påske:))

    SvarSlett
  2. Nydelig Camellia!
    Ønsker deg en riktig god påske!

    SvarSlett
  3. Ååååå... så vakker den er! Ønsker deg en fortsatt God Påske!

    SvarSlett
  4. Wundervolle Blüten hat diese Kamelia.
    sehr schöne fotos.
    Liebe Ostergrüße
    Jutta

    SvarSlett