torsdag 18. juli 2013

Blått univers...i ulike hagerom

 Det er snodige greier, men hvert år
 synes jeg det blå dominerer hagen, uansett hvor
 mye hvitt og rosa det er. Men det er jo
vakkert sammen med den blå himmelen.




Hagen her er delt opp i fire deler
med grusganger i mellom. De passer ypperlig
til å lage rom hvis jeg ønsker, men jeg skal foreløpig
lage bare ett lite til meg selv...
På den andre
siden er det ett romslig hagerom
der det vanligvis er en sittegruppe,
men akkurat nå er det fylt av prosjekter
av ulike slag. Men det skal
ryddes snart...håper jeg.







Innerst her skal jeg skape et ekstra hagerom med roser og klematis, hvis de gror, da...




Har lest meg til at denne heter Geum og er i Potentillaslekten


Og til slutt, en orange i geraniumfamilien,
noe jeg lærte av en hageblogger i fjor. Blomsten
har jordbærlignende blader og vokser veldig
hvert eneste år.

Linker til HIMMELSK  

Unn

3 kommentarer:

  1. Blått er definitivt flott, og en av mine favorittfarger! ;)
    Nydelige bilder fra din frodige hage, Unn!
    Ha en herlig sommerdag! Nyt! :)

    SvarSlett
  2. Det går ikke an å få for mye blått synes nå jeg:) Du, den orange Geraniumen var helt fantastisk. Aldri sett den fargen og jeg har jaktet lenge. Kan jeg spørre om navnet og hvor du har funnet den skatten? MÅ ha sånn, bare MÅ!

    SvarSlett
  3. Blått er min favorittfarge, dermed kan det ikke bli for mye blått for meg.. Den orange var knasjherlig kontrast!!

    SvarSlett