onsdag 10. juli 2013

Sommerlig hekletøy...og HIMMELSK

 
For tiden, når jeg ikke er i hagen, koser
 jeg meg med hekling...som er en skikkelig god
og avslappende syssel.
Dette skal bli en pute til noen jeg
kjenner...
 
 
 

 
Motivet fant jeg i en
heklebok jeg har...
 
 
 

 
 
...som heter "Beyond the square
- Crochet motifs" og er
skrevet av...
 
 
 
 
 
...en dame ved navn
Edie Eckman...
 
 
 
 
 
 
som dere finner
 
 

 
 
Hun har skrevet mange fine bøker,
men jeg synes denne boka jeg viser til,
er så fin, med mange, artige varianter
av ruter, og andre utgaver av
mormorruten.
 
 
 
En herlig og veldig oversiktlig
bok med 144 varianter med
svært fine mønstre.
Jeg har kjøpt denne på www.amazon.co.uk.
 
 
 
 
 
 
 
Det nærmer seg helg smått om senn,
og natten er ennå lys, for oss
som er B-mennesker...og
ikkje sover bort
sumarnatta...
 
Linker også til PETUNIAs HIMMELSK
 
UNN 
 

7 kommentarer:

  1. For et nydelig mønster Unn, og nydelige sommerpasteller. Hekling er en utrolig koselig sommersyssel. Her jobber jeg til sommermarkedet om ei drøy uke. Det går i både hekling, søm og strikking. Har forelsket meg i Gjestal bomull sport, fantastisk godt å jobbe med. Ønsker deg en nydelig dag i solen :-), klem Pam

    SvarSlett
  2. Fine ruter du har hekla:) Herlege fargar:)

    SvarSlett
  3. Nydelige farger og flott variant av bestemorruta :) mHeldig den som får en slik flott pute i gave :) Jeg holder på å hekle babyteppe. Jeg begynte som med en vanlig bestemorrute og hekler utover og utover. Til slutt er planen å ha en bølgekant.

    SvarSlett
  4. Beautiful purple flowers against that blue sky!

    SvarSlett
  5. Nydelig hekletøy og vakre riddersporer;)Jeg beundrer alle som lager slike vakre hekletøy, og fargene dine er så skjønne;)

    God sommer;)

    Kommer snart innom igjen, for her var det mye spennende;)

    SvarSlett
  6. Ååå.. så heldige de er som får en slik flott pute i lekre sommerfarger. :)

    SvarSlett
  7. So beautiful....I love the colors!

    SvarSlett