fredag 12. juli 2013

Naboene har rømt...

...det er ferietid og helg.
Fredag er en sånn dag der ungdommen
bruser "med fjørene", det vil si, de dondondoooner
med bilen ganske mye ekstra, sånn at asfalten
blir svidd, for så å ta skikkelig rennefart inn
i helgen. Men det er bare en fase i livet,
så er det over.
 
 
 

 

Når de har gjort fra seg det, er
det så utrolig stille i veien her. For meg, som
elsker stillhet, være for meg selv, nyte hagen og
roseblomstringen uten stress og jag, føles
det som en gave. 
 
 

 
 
Når så "halve" gaten enten har dratt på ferie eller
 helgeturer, blir det ganske så fredelig.
Og vi som er tilbake er på vakt for hverandre,
vi følger med på hver minste lyd eller
forandring, eller overfylte postkasser.
Og det fungerer veldig bra!
 
 
 

 
 
 
 

 
 
Det er utrolig hvor mye vi kan gjøre
for hverandre, selv i ferietiden. Dere har
vel hørt om "nabokjerringa"?
Hun bryr seg, men
på en positiv måte. 
 
 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
På dette og de nesste bildene; Heritage, David Austin

 
 
 
 
 

 
 
Da er det bare å rusle ut i hagen
på en nydelig sommerkveld og nyte stillheten.
Jeg ser på det som et stort privilegium.
 
 
 
 
 
 
Min kjæreste venn og livsledsager er så
aktiv i sommerhalvåret, med trening og
konkurranser. Da er det godt for meg
med noe her hjemme. Og noe bedre
enn hage, kan man knapt ønske seg, det er
en gave. For nå blomstrer rosene,
og de rømmer ikke...
 
Ha en herlig helg, og til
alle syke og sørgende ønsker jeg det beste 
midt i lidelser og savn.

Jeg linker til
MALEVIK og Saturday Show Off
 
Klem fra Unn


1 kommentar:

  1. Hei ;)
    Fant deg i min vandring gjennom blogg verden, og måtte stoppe opp litt. Du skriver så fint og levende ;) Og nydelige bilder, nå lengter eg enda mer etter den hagen eg ikkje har ennå. Den er et ønske for fremtiden ;) Kos deg så mye i hagen din!
    Riktig god helg ;)

    SvarSlett