onsdag 5. september 2012

Enorme tomatplanter...og nye puter

Mannen i huset er en ivrig tomatdyrker. Han
hadde drivhus der han bodde før. Men her vi bor nå
har vi ikke drivhus. Problemet i år, er jo at det har regnet
mye og vært lite sol. Men tomatene har blitt kraftige, til
tross for at fargen lar vente på seg...Vi får håpe at solen som
er meldt framover varmer tomatene så de får den flotte fargen.




Inne er puter klargjort for høst og vinter, med rimelige
trekk fra HM og litt hjemmelaget, kan man fornye til en
overkommelig pris.





Forandring fryder...fra sommerlige tekstiler til
varme toner i plomme og gyllent blir det litt freshere
igjen. Og så lenge det ikke koster skjorta, går det an å 
skifte trekkene. 



God uke alle sammen dere,


9 kommentarer:

  1. Du får satse på å lage relish av grønne tomater:DDDD Fine puter i fine farger:DDDDD klem Grethe

    SvarSlett
  2. De tomatplantene ser jo virkelig kraftige og flott ut. Håper rødfargen kommer snart, så blir de nok knall gode :)))
    Herlig og puske litt inne i huset, og gjøre det høstkoselig :)))
    Ha en fin ettermiddag
    KLem

    SvarSlett
  3. Disse tomatene så virkelig fristende ut. Gøy med selvlagede ting til heimen, da blir jo alt så mye mer personlig. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Beautiful photographs, nicely is to spend time in such surroundings. I am greeting

    SvarSlett
  5. Supre tomatplantar.....med den blå himmelen kan det bli modning :)
    Så koselig det såg ut med fornying i putevegen.Kjekt med litt haustnytt.
    Ha ei supergod helg.

    SvarSlett
  6. jaja, og om solen og varmen svikter tomatene så sier jo alle at det er masse godt man kan lage av grønne tomater!

    Flotte frodige planter da, håper vi får en varm høst :D

    - god helg!

    SvarSlett
  7. Flotte tomater!!!
    Trur eg må starte på haustpynt inne eg òg ...
    Hjå deg vart det koselig og lunt!

    Fin søndag i heimen:-)

    SvarSlett
  8. Takk for kytet, men jeg skal si deg det Unn, at denne sommeren har jeg vært skikkelig hage-lei! Vi har lett blanding av opparbeidet og naturtomt, samt noe ulendt terreng attpåtil, så krever en del innsats å holde det pent, og jeg vil jo helst ha det pent rundt veggene...så jeg har til tider mest ønsket meg bare noen få krukker på verandaen og ett bittelite frimerke av gress å putle med i stedet;)) Og du er like flittig med garn, farger og heklenål! veldig koselige puter du har laget:) Jeg har lyst på et håndarbeid kjenner jeg...kanskje strikke "Dorthe-genseren", vi får se! Ha en fin søndag. Klem:o)

    SvarSlett
  9. For en herlig stemning i bildene dine, putene er nydelige. Har vært inne på tanken å få noen tomatplanter, vi får se. Ha en flott søndag.

    SvarSlett