tirsdag 25. juni 2013

Thalictrum delavayi, "Hewitts double"...eller Fiolfrøstjerne

...kjært barn har mange navn, det skal være visst.
Jeg skulle prøve denne varianten i år, siden blir det nok
andre. Denne er vakker som en god drøm. I dag tok jeg noen
bilder, der den strekker seg mot sky med sine
doble blomster, som nesten ligner knøttsmå roser...


Peonene er på vei...


Kollasj med thalictrum...jeg kunne ikke dy meg





Thalictrum delavayi, som skyer svever den over det meste...





Hostaliljene, som jeg alltid går og venter på,
og som er en av mine yndlinger, er også i siget. Jeg kan love 
det blir mange bilder av ulike hostaliljer i dager 
som kommer.

Mange herlige dager og godt vær i hele
landet ønsker jeg dere!

Unn

6 kommentarer:

  1. Just marvelous colors!I have never seen again these wild flowers(?) !

    SvarSlett
  2. De siste der har jeg også. veldig fine blader på de.
    Klemz

    SvarSlett
  3. ♥ ooo, so beautiful and lovely! Have a happy day! xxx Riitta

    SvarSlett
  4. Fiolfrøstjernene er så delikate og vakre. Sår du dem selv eller? Jeg har ikke sett dem i hagesenteret. Nydelige collager og blomstring hos deg som vanlig:)

    SvarSlett
  5. Så nydelige blomster og bilder Unn, nå må alt som titter frem i hagen nytes.
    Ha en fin dag, Marit.

    SvarSlett
  6. Hosta er også min favoritt.
    Den finnes i mange varianter.
    Skjønn det blålilla planten var.
    Gode sommerdager til deg.

    SvarSlett