torsdag 31. juli 2014

Det var halv pris, hurra!

Fredag formiddag var jeg på sykehuset en tur. På veien
hjem kjørte jeg innom Plantasjen der det var halv pris på
roser. En gang i tiden hadde jeg rosen Pilgrim, men det var i min forrige hage.
Så flyttet jeg hit for åtte år siden, og har handlet busker, trær, stauder og roser.
Denne fredagen kom jeg over disse skjønne rosene fra David Austin, som jeg
synes er vakre, men også hardføre.

Pilgrim

The Fairy

Ryllik

 

Ornithogalum thyrsoides












Hosta


Cosmos


New Dawn





Det er mange som ikke liker ryllik, men det gjør faktisk jeg. I min hage
 er de i flere, duse nyanser. De er fine i bedet og tar liten plass, men
er dekorative. Og det er stadig noe som må byttes ut, og
det er alltid kos med en tur til gartneriet! Det blir
nok en tur denne uka også! .

3 kommentarer:

  1. Kjekt med halv pris på hagesenterne. Skal en tur og se om jeg finner planter til fjellhagen som jeg nettopp har fjernet gravmyrt og krypfredløs fra! Ha en fin hagedag

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ny Pilgrim...jeg som du....:))
    Flott å komme over tilbud på disse godbitene..og ryllik er kjempefint. Jeg skal ha noen av de..hos meg er det veldig tørt i enkelte bed...så da er det ikke dumt:)
    Nyt dagene:))

    SvarSlett
  3. Hej Unn
    Glæd dig til The Pilgrim. Jeg har haft nogle stykker i haven i mange år.
    Den er super delikat!

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlett