mandag 15. april 2013

Mens jeg venter på miraklene...


...lager jeg kollasj på kollasj.
Noen av bildene brukte jeg også i innlegg
i fjor. Men for meg som hagegal, er det bare ren nytelse. Hagen gir meg den nødvendige roen hvert eneste år. Jeg tror det er derfor så
mange har oppdaget at hagearbeid både er helsebringende og ikke minst, GØY!



Jeg hører stadig at når folk omtaler hagen sin, mener
de i virkeligheten gressplenen og hekken. Det er en veldig
norsk måte å tenke på. For meg er
gressplen ingen hage. En hage skal være minst mulig plen
og mest mulig bed med blomster, busker og trær.
Først da blir det en hage.
Det er min personlige hagefilosofi, altså.
Enhver finner sin vei, og en barnefamilie for eks., føler ofte
 det vil være mer praktisk med mye plen, pga. barna, som
kanskje har en trampoline?




En hage skal bestå av vegger, tak og gulv.
Veggene er hekken eller gjerdet, taket er trærne som kaster skygge, og gulvet er bedene og gangene rundt.




Må bare si at bilder som dette gir meg håp om at telen snart går, og at jeg snart får jord under neglene. Det har jeg ventet på i hele vinter. Jeg venter på å reise til hagesenteret for å kjøpe nye roser, stauder,
 busker og trær. Hagen skal bygges ut
ytterligere, juhu!

Link til Saturday show off

KLEM

3 kommentarer:

  1. Nydelig påminning om varmere tider.
    Klem

    SvarSlett
  2. og du har virkelig en vakker hage !

    SvarSlett
  3. Ha-ha, jeg måtte smile av folk som kaller plenen og hekken for hagen ;) Da hadde det blitt lite å hageblogge om!
    Vi har små barn og trenger selvfølgelig plen (for mye for min smak) for leking, men det skal bli godt med bed også. Jeg er fersk hageeier, så takk for at du deler dine tanker - det skal jeg tenke over i videre planlegging.

    SvarSlett