onsdag 18. april 2012

Mønster på liten blomst


Hei igjen dere, i dag kommer jeg med mer garn...som
hagemenneske, er jeg avhengig å ha blomster rundt
meg i alle former...Derfor skal jeg vise dere en enkel
oppskrift på en enkel, søt blomst i dag.


1. Slå en liten ring med tråden rundt lillefingeren.



2. Hekle 1 luftmaske (=første fastmaske), deretter ni luftmasker. Da har du en ring av fastmasker.


3. Nå hekler du 1 luftmaske (=første fastmaske), deretter hekler du "4 dobbeltstaver i neste fastmaske, 1 fastmaske".
Gjenta dette fire ganger. Under ser du første blomsterblad!



4. Da får du til slutt fem blomsterblader og har en liten søt blomst som vist under!



Ja nå kan dere sette i gang. Dette er jo den enkleste oppskrift for en som kan hekle. Håper noen får bruk for den!


Hilsen og klem fra




6 kommentarer:

  1. Tusen takk for oppskrift! Og for oppskriften under her. Fikk veldig lyst til å prøve det diagonale mønsteret, det har jeg aldri sett før.
    Klem :-)

    SvarSlett
  2. Lett som en plett for noen he he.
    Jeg fikk faktisk lyst til å prøve for det må vel jeg kunne greie også.

    Takk for oppskrift og ha en fin dag .
    Maritklem.

    SvarSlett
  3. Så flink du er! De er kjempefine!
    Takk for koselige ord fra deg!
    ha en flott kveld! klem Hege

    SvarSlett
  4. Så fin hekleblomst! Kjekt med oppskrift både på blomsten og diagonalheklingen i forrige innlegg.

    SvarSlett
  5. Godt å sende videre slike framgangsmåter, for det er mange som aldri har prøvd seg på hekling som virkelig setter pris på det.
    Ha en fin kveld, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  6. Så flott av deg at du deler så mange oppskrifter, det er sikkert mange som ikke skjønner så mye av oppskrifter.
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett