onsdag 25. april 2012

Nostalgisk minne...fransk skap?


Oldemors gamle skap fra ca. 1900-tallet,
er sentralt i stua her. For det første har jeg
alltid likt det, i tillegg har det historisk verdi for
meg. Jeg bodde i annen etasje i oldemors hus
da jeg var liten, så jeg har utrolig
gode minner derfra.






Skapet ble ofte kalt det "franske skapet",
men jeg har ingen bevis på at det er fransk...og
jeg kan ikke se for meg at oldemor hadde
noen fransk forbindelse. Men det skjer mye i et
menneskeliv, så man kan aldri vite. 
Jeg vet jeg har blogget om det før, men jeg
 er så glad i det at jeg aldri blir lei...


9 kommentarer:

  1. Det er flott skap med mange små detaljer og ikke minst mange gode minner for deg.
    Jeg liker også å blande inn noen gode gamle minner i vårt hjem ,det er ikke noe prislapp på sånt.

    Ha en fin onsdag , Marit.

    SvarSlett
  2. Hei Unn
    det skjønner jeg godt at du vil blogge om. Kjempefint skap og moro med minner også. Ha en fin onsdag. klem Hege

    SvarSlett
  3. Du verden så flott skap! Og alle de små detaljene! Må være kjempefint å ha! For deg må det jo ha stor verdi, og så alle minnene ...Skjønner godt at du blogger om det, og bra var det for jeg har ikke sett det før!
    -Margit-

    SvarSlett
  4. Kjempeflott skap, artig og ha noe etter forfedrene vårres, ha en fin onsdag, hilsen Lisbeth. <;O)

    SvarSlett
  5. Hei på deg.
    Flott gammelt skap fylt med mange gode minner og lekre detaljer!
    Nydelige hagebilder i ditt forrige innlegg, åååå som vi lengter etter sol og varme nå, både vi og blomstene;)
    Ønsker deg en riktig fin onsdags kveld.
    Klem, Monica

    SvarSlett
  6. Så lekkert skap du har vært så heldig å arve, og gode minner om "tingen" forsterker sikkert gleden over å ha det i sitt eie!
    Fortsatt fin kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  7. For et flott gammelt skap du har, med mange vakre detaljer :)
    Ekstra hyggelig at det er et møbel fra familien, som du har minner fra.
    Ønsker deg en riktig god helg.
    klem

    SvarSlett
  8. Takk for koselig hilsen fra deg! Ny give away hos meg hvis du vil være med! Ha en flott helg! klem Hege

    SvarSlett
  9. Kjære Unn. Dette skapet er bare fantastisk vakkert! En skatt av de sjeldene. Veldig kjekt at du har arvet skapet og har minner fra skapet fra du var liten:) Ønsker deg en fin dag. God klem fra Ellen.

    SvarSlett