tirsdag 25. oktober 2011

Hjem langt mot nord...

På torsdag gikk turen til Søs i Nordland.
Det begynte med det man kan kalle skikkelig uvær,
med en forferdelig vind og regn på tvers...


...selv om høstfargene var friske
ennå...


Men godværet kom, og ikke bare det,
men det var blikk på sjøen og de
vakre fjell åpenbarte seg.


Det var bare å nyte...


Og storesøster er så heldig å bo
nede ved vannet, i vannkanten, og utsikten
er formidabel.


Den nordnorske naturen var upåklagelig...


Jeg landet på hjemlig jord i går,
like før signalfeilene skapte et aldri
så lite kaos, så jeg hadde litt flaks også!


Når været er som dette, får jeg
skikkelig nasjonalfølelse og kjenner
en så stor takknemlighet for dette
landet jeg bor i...


KLEM
  

10 kommentarer:

  1. Så vakre bilder:DDDD Sånn vil jeg gjerne bo...... med utsikt mot vann og fjel, nydelig. Klemz Grethe

    SvarSlett
  2. Aldeles nydelige bilder,sol,vann og fjell,ja det er vakkert i Norge!

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder. jeg sier som Hjerterdama... slik skulle jeg gjerne ha bodd. Det finne ikke noe som gir mer sjelfred, enn utsikt til vann. Vi er heldige som bor i et så fint, og uberørt land :-

    SvarSlett
  4. For noen bilder du viser! Utrolig vakkert, og du var virkelig heldig med været. Faktisk 13 grader her nå i kveld;)
    klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. hæ.. e du nordlænding : )) ja.. da skjønne æ litt mer ; )

    ja, vi har en nydelig natur i dette landet enten det er i nord eller sør.. håper du har fine dager hos din søster.. kos dæ !

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder med solgløtt! Takk for "turen"!

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder! Det er mye flott natur i Norge ja.

    SvarSlett
  8. Nydelige bilder fra vakre nord. :)
    Klem

    SvarSlett
  9. Vakre bilder !
    Eldste søsteren min bodde på Rognan for mange år siden og jeg var på besøk flere ganger. Nydelig del av vårt vakre land.
    Når det gjelder "barokksiden" din. Da er jeg også litt barokk. Jeg synes i alle fall de tingene dine er utrolig fine.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  10. Gode billeder.
    Hvor er der smuk.
    Tak for kigget.

    SvarSlett