onsdag 12. oktober 2011

Ut med det...og inn med noe nytt...

I går var det ut med sommerheklerier
i det ene kjøkkenvinduet og inn med mer
stoff i form av blonder. 


Vanligvis er jeg veldig glad i
litt grønt i karmen, som urteplanter, pelargonia
eller en orkide. Men forleden dag fikk
jeg to lubne, koselige Kalanchoer av mor.


De har dobbelte blomster og er rosa.
 Egentlig passet de veldig godt med gardinene,
 uten at jeg tenkte det
på forhånd.

  
De søte, små og rosa broderiene på gardinene 
står virkelig i stil med de rosa blomstene, og ikke
minst de grønne, tykke og sukkulente bladene
på plantene. Gardinene er kantet med 
lys grønt, og så kjekt med stoffer som dette...! 
Hahaha, bak hver en blondegardin...
står en nysgjerrigper...er et
kjent uttrykk.



Så dette ble et positivt "stilskifte",
med både romantiske, rene gardiner med broderier
og litt forandring i karmen...hvor det lille messingspeilet
kom fram. Nå mangler det bare to hvite stearinlys...


Forandring fryder, heter det, og det er
jammen sant. Litt vask og omkalfatring med
ting og tang, hjelper veldig!
Og der skal gardinene få henge til etter 
jul i hvert fall!

3 kommentarer:

  1. Du vet hva som skal til du, de rette detaljene. Riktig så koselig ble det:)

    SvarSlett
  2. Så flink du er til å få det koslig , litt forandring fryder.
    Når jeg vasker i kriker og kroker må jeg flytte og bytte litt på ting og møbler ,,da syns det litt bedre at jeg har vert rundt med filla,,
    Klem Marit.

    SvarSlett
  3. der har du meg i et nøtteskall : ) det vil si jeg var slik .. før.. mamma pleide å si at om jeg var gift med en blind person hadde han slått seg halvt i hjel hver uke.. jeg flyttet nemlig rundt på alt.. ustanselig : ))

    ser så koselig ut hos deg !! og den planten liker jeg.. nydelige roser på den.. men jeg overvanner vist.. for de står ikke så lenge her..

    ha en fin dag ! og takk for den kommentaren.. jo.. det går fremover.. selv om det er mange steiner å vende ennå ; )

    SvarSlett