onsdag 15. februar 2012

X-faktor, blomsterutgaven; ANNET m.m.

Denne gangen måtte
jeg tenke meg litt om...det finnes så
mye som er "annet"...Jeg måtte bare ta noen    
valg, og det første valget falt
på to av mine rhododendronbusker, en
som er tofarget i en kremfarge med mørke
ferskenprikker...


Den andre er korallfarget med snev 
av rosatoner. På etiketten sto
det "orange", men den er
ikke særlig orange i virkeligheten.




Den tredje jeg ikke kommer
utenom, er en av mine favoritter
i hagen; Hosta. En fabelaktig bunndekker,
eller den er bare et nydelig, grønt
og frodig innslag i hagen, og finnes i utallige varianter...Den er enkel å dele
og er hardfør og lettstelt.


Hostaen på bildet over har
disse vakre, blå klokkelignende
blomstene...nydelige!



Konkurransen på Moseplassen har
vært en stor opplevelse for meg, jeg
er jo uhelbredelig hagegal, og da
kan man ikke bedre ha det på
denne tiden av året...
...flere bidrag finner du 
her hos ANNE.


KLEM

11 kommentarer:

  1. Så nydelige blomster du har i hagen Unn:)Innimellom savner jeg å være hagegal jeg, hihi:)
    Fine dager ønskes deg fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Denne omgangen tror jeg at jeg står over, ble vel tett i mellom blomsterinnleggene for meg;)..men nydelig blomster du har funnet!
    Nei, du har ikke bestilt tøfler, men jeg har ikke mulighet til å strikke nye akkurat nå, men alle som ligger i tovebua er ferdige og til salgs;)
    Nyt dagen, jeg skal i 3-årsdag;)
    klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Kjempefin rhododendron,spesielt den på det første bildet!

    SvarSlett
  4. Flotte bilder og blomster. Jeg er imponert over kunnskapen din. I dag har jeg vært i byen og været har vært mildt og fint, nesten litt vår. Ha en fin aften.

    SvarSlett
  5. Flotte rhododendron...og Hosta..det er jo et must...de er flotte fra vår til sent på høsten..:)
    Lykke til i siste runde:))

    SvarSlett
  6. Jeg liker kjempegodt hostaen, MEN de blir alltid spist av brunsnegler. Jeg blir gal!!
    Og du, jeg glemte helt å takke for den flotte awarden jeg fikk av deg, jeg ble kjempesmigret og veldig takknemlig, så TUSEN HJERTELIG TAKK skal du ha.
    Klemmer :-)

    SvarSlett
  7. For noen skjønnheter!! Synes den øverste var helt nydelig i fargen. Deilig at det snart er hagetid igjen. Jeg elsker blomster og hage...men har veldig mye å lære!

    SvarSlett
  8. og der kom favorittene mine.. HOSTA : )

    hadde 4 forskjellige i DK.. og var like rørt hver gang de tynne elegante stenglene skjøt i været og foldet ut den nydeligste blålilla blomsten : )

    psst ! fjern den ordbekreftelsen.. nesten umulig å les og få kommentarer gjennom

    SvarSlett
  9. Så flotte favorittar du viser her :)

    Rhododendron og hosta er favorittar i hagen hos meg også :)

    SvarSlett
  10. Takk for hyggelig kommentar hos meg. :)
    Mange flotte kandidater her. Hosta er en klar favoritt her også. Lykke til i konkurransen. :)

    SvarSlett