torsdag 9. februar 2012

X-faktor blomsterutgaven; RØD

Jada, jeg hiver meg på igjen, for dette er
ikke bare gøy, men livskvalitet på
høyt nivå, rett og slett. En fantastisk start
på våren i hagen. Tusen takk Anne, fordi du 
står for denne utrolig herlige og uhøytidelige
konkurransen...der blomsterelskere møter andre
grønnfingrede entusiaster...med jord
under neglene. Herlig! 





Så vidt jeg vet, er dette en 
kantplante i nellikfamilien (hvis jeg tar feil
må du/dere rette på meg, altså), som blir
 til fabelaktige tuer
med en super effekt i bedene. Hos meg vokser
den sammen med en nydelig geranium, som også er
utrolig villig. Når de blomstrer i juni, 
er det en fryd for øyet...

Flere røde bidrag finner dere

Klem fra

12 kommentarer:

  1. Flotte røde blomster. Skal se om jeg også finner noen i mitt arkiv:) Takk for hyggelig kommentar hos meg. Ønsker deg en fin dag. Klem

    SvarSlett
  2. det ser absolutt ut som en nellik ja. Flott farge :) Og veldig koselig at du liker konkurransen!

    SvarSlett
  3. For noen lekre blomster! Takk for hyggelig kommentar om funky feet :-) Signe

    SvarSlett
  4. Flotte nelliker hos deg. Jeg liker nelliker de er så grei å ha med å gjøre.

    SvarSlett
  5. Den var vakker! Har ikke sett den fargen på nellik før. Den var nydelig:) Lykke til:)

    SvarSlett
  6. Helt skjønn. Moro å finne så mange blogger man aldri har vært innom før. Moro med denne x-faktor utfordringen. Anne gjør en kjempejobb.
    Ha en fin kveld.
    Marte

    SvarSlett
  7. Disse blomstene er kjempesøte, jeg har hvite :) Den fuglekassen har jeg kjøpt hos Kremmerhuset. Den var på salg til 50,- for noen uker siden, om du har flaks finner du en i en butikk i nærheten av der du bor :)

    SvarSlett
  8. Så søte og sjarmerende nelliker, og slående sammen med geraniumen! Den ser ut til å passe bra som kantplante:)
    Lykke til!

    SvarSlett
  9. Hei - og tusen takk for kommentar i dag.

    Så nydelige nelliker :-). Alt som blomster veldig villig blir jeg veldig begeistret for med en gang.

    Snella og Lillegutt ser også ut til å være noen ordentlige sjarmiser.

    SvarSlett
  10. Helt enig med deg: Herlig at Moseplassen har disse utfordringene. Vakker kandidat. :)

    Lykke til i konkurransen.
    Har du lyst til å titte innom Løv lotteriet mitt er du hjertelig velkommen. :)

    SvarSlett
  11. Nydelig nellik, og lekker sammen med den rosa geraniumen. De kledde hverandre godt.
    Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett