torsdag 26. mai 2011

Heklemani og rhododendronhekk

De siste måneder har jeg hatt en del anfall med heklemani. Bare på en koselig måte altså, derfor har jeg virkelig kost meg med dette håndarbeid som man kan ta meg seg overalt, i fall det skulle dukke opp noen ledige stunder.

 

Jeg har heklet store mormorruter som jeg har tenkt å bruke til puter. Jeg har nok av retrostoffer, som jeg skal fore med. Men er ikke helt sikker, får bare se hva det blir til.

 

Det går selvsagt an å bruke dem til vesker/nett også. Man må bare bruke fantasien...


Og så er det hagen da, den bruker jeg mest mulig tid på, det er jo helse i hver eneste blomst eller grønne blad. Det er så mye å glede seg over. Jeg kjeder meg aldri, har alltid noe å finne på...


Her et knippe fra dagens kveldsrunde med kameraet..



 



Syrinene er i ferd med å slå ut i full blomst, ca en måned før tiden...det er herlig! Og rhododendron har allerede blomstret en stund, det vil si noen av dem.

Jeg har plantet en hel hekk med ulike farger rhododendron, tenkte den skulle vokse til en frodig vegg... :)


Jeg har lest i en hagebok jeg har, at hagen, som er et stort uterom, skal ha vegger, tak og gulv..., derfor er det også viktig med hekker, som fungerer som vegger...

Så får vi se hvordan hekken blir når den får grodd til...

Hei så lenge!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar