søndag 22. mai 2011

REGN UTE - KOS INNE


Dagen i dag har gått med til å slappe av. Før regnet kom, var
jeg ute og ordnet litt i blomsterpottene
mine, men gikk inn da det deilige
vårregnet kom...


Jeg elsker den lille engelen min og den gamle skålen fra
farmor, som igjen arvet den av oldemor


Men jeg er veldig glad i frodighet i interiøret, farger,
liv, og tilfeldigheter, det som er impulsivt. Fargefavorittene er
alt som går i sjøgrønt, aqua og turkis i alle skalaer.


Vårt gamle hus fra 1915 er virkelig et hus med sjel,
det har vært bolig for militær personell og forsvaret
under krigen, og fylkeskonservatoren forteller
hva vi får lov til av forandringer.
Men det gjør ikke noe, vi bor i et nydelig naturområde
med historisk sus, det er litt spesielt og veldig koselig

.
Dette er det ene "barnet" vårt, søte, vidunderlige Snella. Er fem
år denne vakre pusen med pels som en skogskatt. Hun er ei ordentlig kosejente.



Men vi har en skjønnhet til, nemlig Lillegutt.




Han kom til oss i fjor, på sommeren, og har en
enda tykkere pels.... Denne vakre krabaten skal være
halvt perser, med litt undersøkelse har vi fått vite at den ble
forsømt, og så begynte han å løpe rundt i nabolaget her. Da vi
adopterte ham, var han tynn og merket av måneder på løsen.
Han har lenge vært reservert, og vi har ikke like mange bilder av ham.

Men han har kommet seg, er ikke like utrygg, men han er sååå tynn, at
nå må han til veterinæren, han virker skrøpelig, stakkar.



Til slutt Mårbackapelargonen som jeg elsker. Den er så lys rosa
 at den nesten er hvit!

Han en fortsatt god søndag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar