onsdag 25. mai 2011

VANESSA BRUNOs leilighet - retrovakker



Vanessa Bruno, som er fashion designer og bor i vidunderlige Maraiskvartalet i Paris, har en stil jeg mer og mer faller for. Når jeg tenker tilbake, hadde jeg en tante som hadde et interiør i likhet med Brunos.


Min kjære tante, som dessverre døde for få år siden, hadde ikke like flott leilighet eller samme økonomi som Bruno. Hun hadde sikkert ikke samme kontakter og omgangskrets heller, men hun hadde samme "blikk" for ting. Og det er viktig i et interiør.



Det jeg vil fram til, er at uansett hva man har av midler, er det mulig å sette sitt eget preg på et hjem. Jeg tenker da ikke på å ha flest mulig møbler, eller de hotteste tingene, følge moten osv., jeg tenker mer på evnen til å skape det som gjør et hjem personlig.



Tante var spesiell. Hun hadde ikke bare sansen for å finne de riktige tingene, hun hadde det på en måte i fingrene, ja helt ut i fingertuppene. Hun var en stor inspirator for meg, og jeg vet hvorfor; vi hadde litt av den samme kreativiteten og forsto hverandre.




Som man kan se, har Vanessa Bruno det samme. Hun kan ha engasjert en interiørdesigner til å hjelpe seg med interiøret, hva vet jeg. Men hjemmet er så personlig, så jeg tror neppe at en designer som Bruno trenger å gjøre det.
Se bare på det øverste bildet, rommet med oppholdsstue, spiseplass og kjøkken i et stort rom - det ER SÅ LEKKERT at jeg dåååner.

Sånn vil jeg ha det å,
jeg kan i hvert fall drømme om det. Ikke helt likt altså, for det må være personlighet i et hjem. Og det behøver ikke koste spesielt mye. Bare se på det vakre hjemmet til Ida i bloggen Sukkertøy for øyet, hun er en (trylle)kunstner. Med bruktfunn kombinert med noe nytt, har hun skapt sin helt egen stil og et eget univers av kreativitet.

Ha det godt alle sammen!  

Fotograf: Birgitta Wolfgang Drejer
/Sisters Agency

1 kommentar: