tirsdag 7. august 2012

Blomma för dagen og levende lys

"Blomma för dagen" kaller svenskene den, og da det
hadde kommet noen regndråper, måtte jeg knipse litt...Det er
alltid vakkert med dråper på en blomst...Før har jeg alltid
hatt den blå utgaven. Denne sommeren har jeg den rosa...





...Og før jeg visste ordet av det, var himmelen mørk og det
regnet enda mer...og jeg tente like godt et lys og
kokte en kaffe, fordi jeg fortjente det...


OL gikk sin gang på TV, og jeg fant ut at med
mørket som hadde senket seg og regnet som etter hvert falt ned 
bøttevis fra himmelen, passet det med TV-titting og garn og heklenål.


Og så trøtt som man blir i slikt vær...heklingen tok på, og
OL ble i kjedeligste laget med mange repriser, og jeg la meg nedpå bare for
å lukke øynene litt, og når sant skal sies. tror jeg nok at jeg
sov et par timer...jeg drømte visst at jeg var med i OL...


4 kommentarer:

  1. Nydelig blomst, altså!
    Ja her har det regnet og vært like mørkt som i sesember... Møkkavær - blitt mye TV-titting i kveld:o)
    Heldigvis er det meldt bedre imorgen:o)

    Heleneklem

    SvarSlett
  2. Kjempe flott blomst! Jeg liker disse veldig godt!

    I dag har det regnet masse hos meg også, og plantene ligger flate alle steder! Håper dem strekker seg igjen, for nå kommer det noen dager med sol!

    Klem

    SvarSlett
  3. Vakker blomst!!! Her i huset er det ol-fri sone, så tv`en står i grunnen ikke på om dagen. Jeg er mer glad i krim av ymse slag :D Jeg har ryddet klart det minste soverommet vårt i dag, for at det skal bli et leke og soverom til Mini-barnebarnet. Leken tok så altfor stor plass i stua. Kjæresten til yngste sønnen har malt to strøk med heftgrunn på kjøkkenskapene mine, så da kom også motivasjonen sigendes. Deilig, deilig, for det rommet har blitt proppet full av alt mulig. En av de tingene som var blitt hivd inn der, var den runde puta, som jeg sydde av et plisje-skjørt fra Fretex i høst:DDDD Nå er stua full-stappet av ting som skal sorteres, legges bort eller hives. Men jeg må ha en bil som funker, så jeg får tatt en tur på fyllinga. Slitsom med kaoskontroll, men du verden hvor morsomt det er når man ser hvor fint det blir. Klem Grethe

    SvarSlett
  4. Summersnow har jeg merket meg, jeg liker planter som man SER vokse. Ser ut som du har bedre vær enn oss, rosene dine er så fine. De rosa dagblomstene har jeg også en har ikke komet i blomst ennå, spennende å se hvilken farge de får, ine kom nemlig fra en klatre- frøblanding..

    SvarSlett