torsdag 2. august 2012

ROSER hos ANNE på Moseplassen

Anne på Moseplassen er i gang med enda
en ny, inspirerende utfordring; roser. I natt satt jeg
oppe og slet med Picasa, jeg var våken fordi jeg er syk og
måtte ha noe positivt å rusle med...Jeg fikk til slutt ferdig et stort
bilde, "Rosa juli", for deretter å gå over til Anne og se siste nytt fra 
Moseplassen. Der var det roseutfordring, av alle ting, jeg måtte nesten le. 
Men det er heldigvis en positiv ting, så nå er det nytt innlegg om roser...

Eden rose

Eden rose

Schneewalzer (klatrerose)

Heritage


Jeg er ikke god på rosenavn, og det kommer av at jeg ikke har
vært nøye med å merke rosene, skrive de opp i et arkiv osv. Men noen har
jeg lært meg, heldigvis. Det er roseår i år, mye på grunn av regnet, og det
er supert på den måten! Rosene bugner over av knopper, og det er
vidunderlig. Takk til Anne som inspirerer, og dere må se HER for
flere, nydelige rosebidrag.

God helg til alle roseelskere der ute, i morgen er det fredag.


8 kommentarer:

  1. Det andre rosebildet ditt av Eden rose er bare lekkert! Knoppene mine råtner nesten før de springer ut, men koser meg med dine flotte roser! Takk! :) Anne Kari

    SvarSlett
  2. Kjempe flott rose! Må nok merke meg denne!

    Klem vivi

    SvarSlett
  3. Rosen på bilde nr.2 var spesiellt flott og fyldig. Herlig farge også. :)

    SvarSlett
  4. så vakre og så fine bilder! Ble ikke noe av det planlagte rosebedet iår, men plassen vi har valgt er vel der til våren også :)ha en fin kveld med dine nydelige blomster

    SvarSlett
  5. edens rose er nydelig:DDD Minner meg på "kålrose", men de brukte vell ikke å tåle så mye regn, tror jeg. Råtnet liksom. Neste år skal jeg skifte ut de rosene jeg har hjemme i byhagen, og som er kjedelige og helt ordinære. Her på campen har rosene gjort seg ferdig med sommerfloret, så jeg får vente å se om de remonterende kommer med et høst-flor. Nydelige roser du har. Klem Grethe

    SvarSlett
  6. Nydelig roser, og kjempehyggelig at du er med og deler :D

    God helg!

    SvarSlett
  7. Nydelige roser, likte veldig godt klatrerosa. Vidunderlig farge.

    SvarSlett