fredag 10. august 2012

GLORIOSA på terrassen

Nå vet jeg at jeg har vist fram Astrid Lindgren på
bloggen før. Men siden jeg tok noen nye bilder i dag, viser jeg på nytt, der 
den står blant vrihassel og vintergrønt, trillebår og en blå benk ...for
trillebåra må jeg ha i hagen...et fantastisk hjelpemiddel!




Det er ikke første gang jeg prøver meg på gloriosa, men det 
er aller første gang den kommer med skudd her hos meg. 
Da jeg hadde satt knollen i en potte på terrassen, plantet jeg noen små
petuniaplanter ved siden av og glemte den, helt til jeg oppdaget 
skuddet ved en tilfeldighet. I toppen er det en fin knopp, nå gleder jeg meg
...til fortsettelsen.


Leonardo da Vinci


Og denne sitrongule skjønnheten har jeg helt glemt navnet på...


Nye fuchsiaplanter er på vei, skal se jeg blir en skikkelig
Fuchsia-tilhenger etter hvert...


KLEM,

3 kommentarer:

  1. Vakkert, kjære! Vakkert. Klem Grethe

    SvarSlett
  2. Astrid Lindgren er så flott, så hun vil vi gjerne se.
    Det finne så mange flotte Fuchsia, så jeg skjønner at du kan bli litt hekta.
    Jeg klarer ikke å overvintre dem, så jeg ga opp!

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  3. Ja, Astrid Lindgren er ei nydelig rose. Planta meg ei sjølv denne veka og eg må sjå på den kvar dag :D
    Har forresten fått aldeles rose dilla så har planta meg x-antal nye i år :)))
    Flott alt du viser her.
    Ha ein super kveld!

    SvarSlett