søndag 5. august 2012

Ynde ved miniallèen

...jeg har ikke bare roser i hagen, hehe...og her kommer
et lite bilderas av både det ene og det andre...først....eeeh...en rose
som jeg endelig har fått dreisen på. New Dawn har jeg hatt uten problemer de andre stedene
jeg har bodd, den er vanligvis en hardfør og grei
rose, men denne plantet jeg i skogbunnen bak huset da vi flyttet hit. Den har
stått og sturet i 4 år, men i år er den kraftigere enn noen gang. Bladene er grønne og
blanke, og det er herlig, for den er jo så vakker...



Her har vi to bilder av den lille "minialleen" jeg plantet i fjor...
langs innkjøringa til garasjen...er veldig fornøyd med den...små trær fra
pil/salixfamilien, og under dem kuletuja. De har virkelig blitt flotte i år.



Og til slutt, Ynde, eller Dipladenia, som den også heter...Denne har
jeg på terrassen, for det er jo en potteplante, en stueplante som må
overvintre inne. Men den er enkel å ha, og den skyter nye skudd hele tiden!
Og den er yndig...og vakker.





Erteblomstene er endelig på vei, og det skal bli fint å kunne plukke
inn til vasene etter hvert...noe av det fineste jeg vet er...erteblomster
med regndråper...
  

Fin dag ønskes dere alle!

4 kommentarer:

  1. Så många vackra bilder, ditt fågelbad är verkligen jätte fint!
    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram Lotta

    SvarSlett
  2. Kjempe flotte bilder fra en fin hage!
    Jeg har også New Dawn og er veldig glad i den!

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag! Klem

    SvarSlett
  3. I min campinghage er det nok hvilepause, før det som skal blomstre om høsten setter i gang å blomstre. Ellers har det nok vært for mye vann for det jeg har plantet og sådd, for vi har hagen vår på en gammel myr, så det er vått når det er vått, for å si det sånn. tujaen vokser kjempehøy og trives med våt sur jord. Til neste år får jeg bruke litt tid på blomsterbeddene, for i år har jeg konsentrert meg om forteltet. Men nå er tiden inne for å dra hjem og sette i gang med noen kaoskontroll der. Klem Grethe PS Hagen din er helt utrolig vakker!!!!!

    SvarSlett
  4. Så fiiiine bilder fra hagen din:))
    Takk for at jeg fikk kikke inn:))

    SvarSlett