onsdag 8. august 2012

Summer snow - en klatrer i stjerneklassen

Det er mye å glede seg over i livet. For hver dag jeg kan
stå opp og være nogenlunde frisk og ta runden i hagen, er jeg så lykkelig! 
Akkurat nå er det rosene Heritage og The Fairy som blomstrer, sammen 
med lavendel og rosen Bonica. 






I år har jeg forelsket meg fullstendig i liljene på hostaplantene...de bare
blomstrer og blomstrer de forskjellige sortene til ulike tider...akk så vakre.


...Alltid noen å glede seg over, de står nikkende og sier; "trivelig
at du tar deg en tur"...


Før elsket jeg klematis over alt annet, jeg gjør det fortsatt...men
ikke med samme intensitet...Likevel, jeg har fire stykker og ønsker bare
enda fler...


Prikken over i'en er "Summer snow" som er så villig og frodig,
de vokser noe enormt, og det er jo det jeg elsker...flotte til buer
og pergolaer. Her vokser den sammen med en President eller
Jackmanii , den er i hvert fall nydelig blå!



Summer snow vokser til langt ut på høsten...



Men rosene er mine favoritter...i år har de vært fantastiske!


11 kommentarer:

  1. Så fina växter du har i din trädgård.
    Här är summer snow helt otrolig, nästan för vild i sitt växtsätt. Vill man ha en kraftig clematis så är den verkligen ett säkert kort.
    Ha det gott.

    SvarSlett
  2. Roser, Lavendel og andre flotte blomster. Hva mer kan man ønske seg!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  3. Så utrolig vakker den lys rosa rosen er! Veldig mye fint i hagen din ellers også! Takk for hilsen!
    -Margit-

    SvarSlett
  4. Nydelig Unn!!
    Sommer snow..takk for du minner meg på den...har lenge ønsket meg denne...ser så flott ut og ett dryss med blomster:))

    SvarSlett
  5. De to første linjene du skrev på innlegget ditt er æ fullstendig enig med dæ, så riktig sagt :)

    Ellers har du en vakker hage som blomstrer så fint, ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :)

    SvarSlett
  6. Så vakkert det blomstrer hos deg!
    Jeg har nylig plantet roser, og håper de vil gro seg like store.
    Takk for hyggelig hilsen, ønsker deg en fin dag!
    Klem T

    SvarSlett
  7. Hvor er der mange dejlige blomster i din have; jeg kan godt forstå, at du elsker at gå tur rundt og hilse på alle planterne.

    Hostaplanterne er jeg også så glad for. De får haven til at virke dejligt frodig. Klematis har jeg ikke haft så meget held med endnu, men måske de kommer? I øvrigt så jeg en dejlig hvid, duftende klematis i England, som jeg bare MÅ have ved lejlighed...

    Roserne... åh ja, jeg elsker også roser. I England bor jeg tæt på David Austins planteskole, så jeg er sikker på, at der kommer flere dejlige roser med hjem på et tidspunkt... ;-)

    SvarSlett
  8. Det blomstrer da noen roser i min overgrodde hage, men ikke på langt nær så fint og flott som hos deg :D Og på campen er det dårlig med blomstring akkurat nå:DDDD Roser og Lavendel er min yndlingsgreie. Klem Grethe

    SvarSlett
  9. Fantastic photographs, beautiful garden. I am greeting

    SvarSlett
  10. Nydelige roser, både The Heritage og Fairy, elsker den sarte rosa fargen! Hostablomstene er jo også flotte, jeg har både hvite og lilla :) Summer Snow ser ut til å slå seg godt til rette i hagen din! Jeg er ikke blitt bitt av rosebasillen ennå, men hvem vet? De er jo så vakre! Clematiser er mer min favoritt enn så lenge!
    Ha det fint!

    SvarSlett
  11. Hei Unn!
    For en herlig hage du har!
    Tusen takk for koselig hilsen fra deg det varmer! Tar et par dagers pause for å samle meg litt har vært litt mye for deg denne uken.
    Nyt den herlige hagen din!! God helg!
    klem Hege

    SvarSlett