lørdag 25. august 2012

ROSETIPS

Hvis du noen gang ønsker deg en rosehage,
kan du forsøke med Heritage og The Fairy...de er
enkle å ha med å gjøre. Heritagerosen har blitt så kraftig
nå at den er på toppen av rosebuen.









Det er første gang jeg har opplevd at den "klatrer" og er
så høy at jeg måtte binde den fast der den rager helt til toppen
på buen som er cirka 190 høy. Og det som er så
flott med remonterende roser, er at de holder til langt ut 
i november. Ellers så har jeg hatt noen dagers
bloggpause, og det har vært så godt!

God kommende uke til dere alle!


6 kommentarer:

  1. Nydelig og så stor den er blitt , det er sikkert ett stort blikkfang i din hage.
    Det er så artig å lykkes med små og store hageprosjekter.

    God ny uke til deg også , Maritklem.

    SvarSlett
  2. Nydelige roser. Det er så fint når rosene vokser og blomstrer, slik vi vil!

    Jeg noterer meg navnene. Tusen takk!

    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelige roser du viser her. Så flott at dei veks seg til slik som ein ønskjer. Ja,desse må noterast.
    Takk for tippset.
    Ha ein flott dag vidare.

    SvarSlett
  4. Enig i at Heritage er en vakker rose, men kanskje ikke den mest enkle. I alle fall ikke i vår hage. Den har desverre fått noen tilfeller av svartflekk, men i år har den klart seg noenlunde bra. Men når den rager 190cm over bakken, sånn som din gjør... ja da finnes det neppe noen vakrere. Skjønner nok at den står bra og har fått godt stell :-)

    SvarSlett
  5. Så flotte roser - har notert meg disse og takk for tipset! Vakkert fuglebad du har også med sjarmerende patina. Ønsker deg en fin uke! Det er så viktig å gi seg selv noen pauser i mellom.

    SvarSlett