mandag 27. mai 2013

Cosmos, en takknemlig blomst i hagen

Hei alle bloggvenner og nye
følgere!

Dersom du ønsker en grei sommerblomst,
kan jeg anbefale Cosmos. de fleste hagemennesker
kjenner den godt. Den finnes i mange
 varianter og farger...og er
grei å ha med å gjøre.
Og jeg synes den er vakker...















...og den er fin i bedet...den fyller
så fint opp med alt det grønne. Og det luftige,
 frodige og florlette bladverket er så flott!
Og den er veldig fin 
å plukke inn i en bukett.




Og denne Verbascum Flush of White
er så vakker. Denne stauden er også
flott i bedet sammen med andre som stokkroser
og delphinium, de kan hvile seg på
hverandre...veldig praktisk og smart. :)





Da er vi inne i en ny uke,
og det er nye muligheter. Det høres ut
som en klisje, men er det ikke. For meg er det
 en sannhet. Jeg har nye muligheter, og jeg kan gå
ut i hagen og nyte plantene og se plantene som gror
seg grønne og frodige. Så deilig med
bare tanken...det er faktisk selve livet!
Sammen med min kjære og familien selvfølgelig.
Jeg føler meg så uendelig rik.

Unn :)

7 kommentarer:

  1. Både Verbascum og Cosmos/Praktkorg er kjemeplette å så. Det er viktig å si til de som ikke har prøvd! Sommerblomster er ganske dyre i innkjøp, en frøpakke og en lun vinduskarm gjør susen og du kan unne deg mange flere planter. Praktkorg blomstrer fra tidlig sommer til snøen kommer. Lykke til med uken!

    SvarSlett
  2. Good Morning Treat, I love the flowers on Cosmos and the leaves are so feathery. They are perfect for my garden. I trend to grow them from seed each year as they are not frost hardy.
    The Verbascum you have shared with us is so lovely..... and I love the roses you have on the banner of your blog.... just lovely.
    We have had two beautiful days of sunshine, so I finally have blossom on my pear tree and apple tree. I love it when the garden starts to grow and I can see your garden is beautiful.
    Best Wishes to you,
    Daphne

    SvarSlett
  3. Eg er og stor tilhengar av Cosmos og Verbascum, eg sår fleire sortar kvart år, og dei er til stor glede i beda i all slags veir.

    SvarSlett
  4. Takk for tips om enkle planter/stauder. Jeg tror aldri jeg har sett Cosmos, men Verbascum har jeg sett.
    Takk også for at du deler kloke ord om hva som er livet, det er SÅ sant <3
    Ha ei superflottblomsteruke :) KLEM

    SvarSlett
  5. Hei Unn.
    Pyntekorg er en kjempefin sommerblomst. Jeg har brukt den mye til å fylle ut i bed der studer ennå ikke har vokst seg så store.
    I år har jeg sådd en sitrongul cosmos:)
    Gleder meg til den!
    Verbascum er også en stor favoritt hos meg! Elsker disse plantene♥
    Har sådd noen i vinter som heter southern charm, skulle vissnok gå i gylne fersken farger..spennende:)
    Fine ord du deler med oss♥ så sant så sant:)
    God klem til deg♥

    SvarSlett
  6. We have those flower sin Kazakhstan too...:) You always have some beautiful flowers to show! Keep it up :)

    SvarSlett
  7. Nei, det er sant, jammen er det ikke bare en klisje. Nydelige blomster du viser. Har begynt å utvide staudebedet i år og er på utkikk etter noen nye beboere, enkle mye grønt og noe høyt å sette bakerst, takk for tips :-). Klemmer Pam

    SvarSlett