fredag 31. mai 2013

Hei der - hva er dette?

Et lite magnoliatre jeg
kjøpte for fem år siden, kom med 1 blomst
i fjor. I år har treet gjort et byks, blitt dobbelt 
så stort og kommer med flere knopper. Jeg blir varm om hjertet bare ved tanken. Det andre magnoliatreet blomstrer på bar kvist, men dette blomstrer samtidig med bladverket. Fantastisk.
Det ene treet har rosa blomstrer, mens dette har hvite.







*








Rose og klematis på vei opp rosebuen




Av mine syrintrær er kun ett i blomst. 
Men det er så stas når det første blomstrer.
og det er så vakkert.






Skogsstjerner  brer ut sine vinger og lager vakre,
hvite tepper i skogen bak huset. 
De små ting i hverdagen betyr mer enn alt annet...

Saturday show off - se flere bidrag her!


God helg til alle!

Klem fra Unn

9 kommentarer:

  1. Fine stemningsbilete dette, no er det sommar! God helg!

    SvarSlett
  2. O herlige sommer!
    Fine bilder du viser.
    God helg i juni :)

    SvarSlett
  3. Nydelig. Jeg er så glad for skogstjernen, Den er skjør og vakker.
    God søndag.
    Mormor

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder!
    Skogstjerna er veldig fotogen!

    SvarSlett
  5. bonjour
    un petit passage dans votre splendide
    jardin
    beaucoup de fleurs en commun
    je vous souhaite un bon dimanche
    tendresse
    edith (iris)

    SvarSlett
  6. Flotte og vakre bilder igjen hos deg!
    Og ja, jeg er enig i at syrin er vakkert....må prøve å se om jeg kan få tak i en som tåler å "bo" hos meg.
    Det bør vel gå...?

    Ha ei blomstrende uke som kommer!
    Klem :)

    SvarSlett
  7. Så mye fint som vokser hos deg!
    Og vakre bilder.
    Jeg har nok syrin som favoritt. Fargen og lukten.....
    Ønsker deg en fin søndagskveld.
    Vigdis

    SvarSlett
  8. Deilig forsommerstemning hos deg :-)
    Og gratulerer med Magnolia-blomstring! Selv har jeg et litt vanskelig forhold til den planten. Har forsøkt å plante to - uten nevneverdig resultat ennå.

    SvarSlett
  9. Den første blomsten - det er DEN følelsen. Så mye forventning og glede. Nyt dagene - det er dette vi venter på hele den lange vinteren :)

    SvarSlett