torsdag 2. mai 2013

Det begynner å grønnes i "drivhuset"...Himmelsk...

...inne, altså, nærmere bestemt
på kjøkkenbenken, hehe, det er faktisk det
nærmeste jeg kommer et drivhus for øyeblikket.
Meeen, det får varme, lys og sol, og vokser.
Sola skinner  gjennom stjerneskjermen, og jeg føler
jeg får stjerner i øynene når jeg
ser solen som siler gjennom det vakre bladverket. 
Og erteblomstene må nok toppes før stenglene
 knekker på midten.

























Verre er det med de små knøttene jeg
har på kjøkkenbordet, dem må jeg nok flytte til
et varmere strøk. Spørs vel om ikke de må
bytte plass med stjerneskjermen, erteblomstene,
flere iriser og en astrantia. For det fortjener de.
Så får jeg se hvordan det går med 
de aller største.


Fortsatt fin uke til dere alle!


11 kommentarer:

  1. Det er veldig koselig å så frø,og vente spent på resultatet. Ønsker deg god vekst til dine planter.Fine bilder. Ikke mist stjernene i øynene.
    Klem

    SvarSlett
  2. Her "dufter" det himmelsk vår!

    SvarSlett
  3. Se så koselig! Det spirer og gror så fint hos deg at.

    SvarSlett
  4. Dejlige billeder af våren i dine vindueskarme - der ser lige sådan ud her med spirende planter :-)

    SvarSlett
  5. Tak for din hilsen :-)
    Forår indendøre, hvor ser det hyggeligt ud

    SvarSlett
  6. Herlig å se sånne fine grønne vekster. Håper fargen snart innfinner seg utenfor veggene også. :)

    SvarSlett
  7. Så underbart med ett grönskande växthus på köksbänken!

    SvarSlett
  8. Ja det er fint å se på at det spirer og gror! Våren er herlig! Hos meg vokser også sommerplantene! Har dem i hjemmelaget drivhus. Det fungere fint! Ha det godt! -Margit-

    SvarSlett
  9. Himmleske tilstander i veksthuset ditt:))
    Ser så varmt og godt ut..her trives og vokser de seg fine:))
    Jeg har en utfordring til deg på bloggen....

    SvarSlett
  10. Tydeleg at du har ein god plass for plantene dine, dei er atskilleg større enn dei eg har i drivhuset.

    SvarSlett