søndag 3. juli 2011

Aldri lei

En ting er sikkert, jeg blir
aldri lei mormorrutene. For det
første er det herlig
avslappende å hekle...


...for det andre er det bare
fritt fram å velge fargekombinasjoner.
Denne gangen har jeg sett et
stykke framover, til den tiden
 når det blir inneliv med vedfyring,
pledd og levende lys...


Da er tiden moden for et nytt rutepledd,
i varme, gyldne og røde toner, som passer
til høst og jul. Jeg har heklet cirka 50
lapper til nå, og flere må det bli!


Det eneste jeg ser av disse bildene, er at
jeg trenger enda flere røde og lilla lapper,
vinrøde og dyp lilla, som må dominere
teppet, så det ikke blir helt julerødt
eller veldig oransje. 


Men det er enda sommer,
o herlige dager! Det er bare
å nyte i fulle drag.

Klem fra TINTIN


4 kommentarer:

  1. Inneliv med vedfyring, pledd og stearinlys??? Behøver ikke vente til jul da!!! He-he, selv om det er forferdelig lomert i dag, så satt vi i forteltet i går kveld, innpakket med pledd og tepper rundt oss, og stearinlys på bordet:DDDD Men slike pledd er jo innmari koselige da!!! Klemz Grethe

    SvarSlett
  2. Vad roligt att du hittat till min blogg och tyckte om trädgården! :)

    Ha det gott!

    SvarSlett
  3. Nydelege fargar! :) Det blir nok eit fantastisk flott koseteppe til mørke kveldar med stearinlys og noko varmt i koppen :)

    SvarSlett
  4. *sukk* om jeg hadde hatt tålmodighet til slik hekling! Bestemorsruter er såå herlige! Hehe, Mor Hubro var ikke så verst faktisk, takktakk ;) Vanskelig dette med navn syns jeg, så mange fine og vanskelig å bestemme seg.. Ønsker deg en flott uke:) klem fra meg

    SvarSlett