mandag 18. juli 2011

Noen som vet?

Huset vårt er relativt gammelt, man mener det
 er fra 1915 eller enda tidligere. Det
 ligger i et "historisk" område, og
tomten var spennende da jeg 
kjøpte huset i 2007.


Denne planten har dukket opp i år flere 
steder på tomten, ikke plagsomt,
 da den er lett som en fjør,
 lang og slank og litt elegant...


Jeg fikk dessverre ikke tatt noen gode bilder,
men hvis det er noen der ute i hagenes
verden som vet om dette er ugress 
eller om det er en staude,
vil jeg sette pris på et
 lite tips, da jeg
aldri har sett den før. Huset her var
jo en gang i tiden bebodd, men ble
altså restaurert i 2007. Og
tomten kjente jeg jo ikke fra før, og
man vet aldri hva som kan dukke opp i en
gammel hage!


Til slutt noen prestekrager, eller "daisy"
 som den også blir kalt. Veldig fine
å plukke inn!

Til slutt:
I dag tenker jeg på alle som ikke er i
 stand til å nyte på grunn av sykdom
 og sorg...La dem få hvile og ro.

TINTIN

  

1 kommentar:

  1. Hei vennen!!! vi har fremdeles ikke fått dratt på campingen, er så mye styr om dagen he-he. Lørdag var vi Sverige og feiret 8 årsdagen til vårt eldste barnebarn. Mini-barnebarnet er hos oss, og skulle vell egentlig ha noen alene-dager med pappa, mens vi var på campingen. men Mini har hatt veldig høy feber i helga, og i dag morges sendte jeg sms til mammaen for å fortelle at han var mye bedre. He-he, jeg satt og sms`et og så prikk for prikk dukke opp på den lille kroppen, som satt på fanget mitt. Etter litt sjekking på Facebook, så var det klart at det var vannkopper. Og det har ikke pappaen hatt, så nå ligger han i senga og venter på feberen skal dukke opp, he-he. For å bli avløst av masse prikker. Satser på at vi drar på campen om et par dager. Mini må bli litt bedre først, og pappaen må være symptomfri, så da tar vi og kobler ut alt annet. Det er så mye som skal ordnes og gjøres, Vi må til Sarpsborg til onsdag. Skal hente skilter på veistasjonen. Kan evt komme innom å hente kjelen da. Klemz Grethe

    SvarSlett