tirsdag 19. juli 2011

Audrey med dådyrøynene...

Begynner med et av mine idoler
i dag, nemlig
selveste Audrey. Dette er den gamle
minneboka mi, det vil si den
eneste jeg har, og som står
til pynt på kontoret mitt..
bare måtte vise bildet igjen,
da jeg jo går forbi det
flere ganger daglig...


Noen ganger går det fort og gæli. Det gjorde det i dag,
da jeg greide å publisere to bilder...akk ja.
 Det går antagelig automatisk, antar jeg. Og
i dag var automatikken litt vel kjapp, men nå
har jeg rettet det opp forhåpentligvis.


Delphinium

Jeg kjøpte noen asters her om dagen, for jeg
synes det er så koselig med dem når
høsten kommer  og det ikke er
zå mye annet å plukke inn i vasene.


Og hvert år kjører jeg en biltur til Dyhre
 i Moss
og til Rosespesialisten i Råde, for
jeg tror at hagen min etter hvert
vil bestå mest av lavendel og roser.
 Med noen få stauder da, men det
er roser som er min store interesse,
i tillegg til klematis.



Denne hortensiaen står på trappa og ønsker
 velkommen, men nå begynner blomstene
å visne. Jeg skal klippe dem vekk, og så blir
det vel til at jeg planter
den i bedet etter hvert...
Men syrinhortensiaen derimot, den
er på vei og det gleder jeg meg til!!! 


Viser denne blomsten til slutt. Den
ble med hjem for en ukes tid siden,
da jeg dro for å kjøpe noe helt annet...
hmm..er det ikke sånn det ofte bruker
å være da? Denne stauden har jeg
sldri hatt før, men synes den er
så vakker sammen med denne
astilben...


God kveld til alle i stuene, nå skal jeg
ta meg en tuppelur mens the One and Only
er på trening. Vi snakkes...

KLEM fra meg

3 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder. Jeg har tenkt å plante masse rosebusker i hagen. Plantet 3 i vår, men kan rosebusker plantes nå, eller er det best å vente til våren? Fint å få noen tips.

    Klem

    SvarSlett
  2. Herlige blomster bilder :) Ha en fin sensommer! Klemmer

    SvarSlett
  3. Den astilben var nydelig! Jeg er så glad i de, og synes de passer fint sammen med roser.

    SvarSlett