torsdag 18. august 2011

Hold dere fast - EN NY TREND er under oppseiling



En av verdens fremste trendforskere er
nå overbevist om at en ny trend er på vei. Ikke noen bombe akkurat, spør du meg. Trender kommer jo, - og går hele tiden. Vi er alle forskjellige og har ulike behov, men fra mitt perspektiv, ser det faktisk ut som jeg kan bli trendy.

Forskeren påstår nemlig at så mye som en "tsunami" av stoffer og tepper, i det hele tatt tekstiler, vil skylle innover oss i snarlig fremtid. Etter mange år uten så mye som en eneste fiber i heimen, må det komme, mener hun.

Det er i hvert fall forståelig. For etter at tepper har vært upopulært og gardiner har forsvunnet fra vinduer over det ganske land (inkludert hos meg), er det kjent at mye tekstiler gir lunhet, varme, og gjør et interiør mer hjemmekoselig (i tillegg til farger), og det kan jeg faktisk være enig i. 

Det er ikke lenge siden jeg skrev om nakne, minimalistiske hjem, som skriker etter varme og trivsel. Det er bare fire dager siden. Noen har behov for å ha det lettstelt, andre velger å overse litt støv i kroker og smuler på gulvet, mens stoffene bølger seg rundt i hjemmene.


 Det skal bli gøy å se hva som skjer videre. Om trendforskeren får rett, og det gjør hun nok. I hvert fall litt. For hun spår også at Paris kommer til å inspirere enda mer, med kombinasjonen slitte loppemøbler og pasteller.


Vi får bare vente og se!
KLEM   

7 kommentarer:

  1. Gleder meg;) Alltid spennende å se hva som kommer...men jeg har vært gjennom så mange trender at jeg tar kun til meg det som er MEG..noen trender/detaljer er jeg definivt ferdig med...
    Nyt helga, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Guri, det gleder jeg meg til!! Så godt at det kommer farger inn i "heimene" igjen. Det kan bli rimelig sterilt med bare hvitt.
    Ha en god kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. He-he, kanskje jeg blir trendy????? Pasteller er det nok dårlig med, ig og med at jeg nok liker litt mer kraft og styrke i fargene:DDDD Men det kan ihvertfall bli morsomt å se mer farger og mer tekstiler:DDDDD Klemz Grethe

    SvarSlett
  4. he..he.. ja.. det gjenstår å se.. synes egentig Paris alltid har gått i bresjen når det gjelder farger.. men pasteller.. den tviler jeg på..

    parisere er for glad i sterke farger.. gjerne orange, rødt og lilla.. med sorte blanke flater og gull.. masse gull..og store speil : ) de er forfengelige.. det vet da jeg .. som bor i Nordens Paris : ))

    fin dag til deg : )

    SvarSlett
  5. Ja da får jeg se da, om jeg liker denne trenden eller ei;) Jeg har i hvertfall gardiner, lyse :)mørke tunge orker jeg ikke, da nekter jeg altså!
    Går med tanker for tiden om å gjøre om stuen, male tak og vegger...er allerede lyst, men vil ha enda lysere også litt romantisk tapet på en vegg eller to. Vi får se!

    ...og du! Den giveawayen vil jeg jammen hive meg på;))

    God helg, klem

    SvarSlett
  6. *knis*

    ...Et teppe inn (igjen) betyr nytt teppe ut. Muligens jeg bare selger dette før jeg knytter meg til det *ler*

    SvarSlett
  7. En trend jeg kan like ja:) Vil følge deg videre:)
    Ha en fin søndagskveld:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett