torsdag 25. august 2011

Sukkertøy for øyets utfordring: SORT

Må innrømme at det er ikke mye sort jeg
har her hjemme...Men: Sort kan være en veldig
god aksentfarge, den kan markere noe
på en veldig genial måte.


Som armbåndet mitt, som har sorte steiner,
og den sorte koppen er kjær en gave.




Denne sorte lysestaken elsker jeg. Den er et kjært
minne, og den kommer fra Sør-Amerika, men
jeg kjøpte den i Stockholm for mange år siden,
tidlig en gang på nittitallet. I Gamla Stan har de
hatt noen eksotiske butikker opp gjennom årene, og
de har mye fint.

Kan ikke akkurat si at jeg er glad i sort i interiøret,
men når det kommer til minner, som denne lysestaken,
tåler jeg det meste.

Ønsker alle lykke til i utfordringen!

TINTIN

4 kommentarer:

  1. Ja jeg er enig med deg ,sort er pent og en fin kontrast til andre farger.
    Sølv og sort er veldig lekkert da , klem Marit.

    SvarSlett
  2. He-he, sort, ja!!! Har vell både sort tv, sort reklainer, koksgrå sofa, og en stol som er sort og beige:DDD Vedovnen er sort, skjermbrettet til ovnen er sort, smijernslampa er sort,og noen bilderammer:DDDD Gubben skal få lov til å få ha sin reklainer i fred, og sodaen er praktisk, da det er et eller annet vaskbart microfiber, som ser ut som skinn:DDD Med bikkjer i huset, så er det greit:DDDD Jeg liker sort, men på møbler, ting og tang. Vil nok ikke trives med sorte vegger, da det stjeler for mye lys i et fra før av for mørkt hus:DDDD Klemz Grethe

    SvarSlett
  3. jeg er vel egentlig glad i sort.. har brukt det i små doser.. litt her og der men planlegger å male kjøkkenøya sort.. får se.. om jeg våger : )

    likte lysestaken.. jeg faller for slik former.. det som ikke er A4 liksom.. det som er godt å holde i hånden..

    hei så lenge.. tror jeg så et annet innlegg under her som jeg ikke har lest..

    SvarSlett
  4. Hei på deg!
    så gøy å se at du hang deg på sort-utfordringen til sukkertøys-ida!

    ...og jeg er så enig med deg; sort kan være kjempe fint som en kontrast til noe og fremheve noe med farger på! Jeg tror kanksje jeg har litt mer sort enn deg, og er litt mer glad i det (*hihi*), men kan ikke ha for mye av det heller merker jeg...litt mix og match av både farger, hvitt og sort er bra*smile*

    ....og du, det heklede farge pleddet (elle hva det er?) som ligger under tingene dine var utrolig flott! Er det det du har laget selv?

    Ønsker deg en flott kveld videre!
    Klem fra meg

    SvarSlett