fredag 5. august 2011

Om å ha englevakt...


Mitt nesteldste barnebarn og hennes venninne er aktive
i AUF. De hadde meldt seg på leiren og var
klare for å dra, da planene plutselig ble
endret...


Men i aller siste minutt bestemte foreldrene
 til denne venninnen seg for å ta en
ferie på Mallorca. Og slik ble
det, at min "lille" jente ble hjemme
fordi venninnen ikke dro.

En Guds lykke, eller kanskje det man kaller englevakt.
Det ble i hvert fall både et tankekors og
en liten stille time for mitt vedkommende, der jeg
var evig takknemlig for at hun ikke dro
til Utøya.....kanskje hun aldri hadde
kommet tilbake. Ja det er mange tanker som rører
seg i hodet i en sådan stund. En skikkelig
tankevekker for gamle mormor i hvert fall.

God helg til alle og enhver!

Tintin

7 kommentarer:

  1. Uff,ja. Så tilfeldig er det !
    Det er ikke så mye mer å si om det.
    Tenker hun har fått noen klemmer ekstra de siste to ukene....
    Ha en fin helg.
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. ...skrekk og gru!
    Huff :/
    Så utrolig skummel å tenke på!

    ...Fin helg til deg!!

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  3. ps : nå så jeg at du var på bloggrullen til nib! Så bra!

    SvarSlett
  4. Ja det er rart hvordan tilfeldighetene (?) rår.
    Det blir mange tanker rundt dette.
    Vi har selv noen som klarte seg bra i Oslo, hadde de reist 10 min senere fra jobb hadde de ikke vært her mer i dag.
    Det har blitt noen tanker rundt dette den siste tiden.
    Kos deg over at lykken sto dere bi denne gang,
    så sender vi alle våre tanker til alle de som ikke var like heldige.
    Ønsker deg en fin fredagskveld.
    Klem

    SvarSlett
  5. Jepp, man får litt å tenke på. Man kan jo undres på hvorfor ting blir som det blir. Og det gjelder det meste her i livet. Tilfeldigheter, eller englevakt? Eller skal det bare være sånn??? Jeg tenker også på de som ligger alvorlig skadet på sykehusene, og som kanskje aldri får det livet de en gang drømte om. Klemz Grethe

    SvarSlett
  6. Så koselig å høre en solskinnshistorie i en eller så tøff tid , for mange. Tenker dere var glade for endring i planene:o)

    Heleneklem

    SvarSlett
  7. Det var jo bra at de ikke reiste. Ikke godt å si hvordan det hadde endt. Kos deg ekstra mye med barnebarnet!

    SvarSlett