fredag 9. september 2011

Dagens ferietips!

Det er ingen hemmelighet at jeg elsker Madeira. De fleste 
ferier de siste tolv årene har jeg valgt denne frodige
Atlanterhavsøya som reisemål.
Det er en drøm for en blomsterentusiast å komme dit,
dessuten er det en ganske avslappet øy, selv om
 turistene er mange.


Madeira er ingen partyøy, og det er det jeg mener med
"avslappet", tross høy intensitet i trafikken i Funchal, 
er det et rolig miljø i hotellområdene. De fleste som kommer dit
kommer nettopp fordi de enten
1)er på ferie...eller
2) er interessert i blomster
og natur.











Eksotiske planter og blomster fra hele verden
er samlet på Madeira, og det er en veldig koselig og 
flott botanisk hage der, som ligger høyt oppe i
fjellskrenten med nydelig utsikt over byen. Jeg anbefaler
 alle om å se denne hagen! Reiser du i januar, er cameliatrærne i full blomst!

Dette var dagens reisetips!

God helg og fredagsklem til dere alle! 

2 kommentarer:

  1. DIT vil jeg.. om noen kan dope meg ned så jeg klarer flyturen : ))

    er helt gal etter blomster.. aner ikke navnet på en brøkdel.. jeg vil bare se de.. ta bilde av de.. kjenne duften : ))

    fin dag til deg.. her skinner sola.. igjen.. ganske utrolig !

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder, dit kunne jeg virkelig tenke meg å dra. :):)
    Tror jeg skal finne litt mer ut om Madeira, for natur er noe jeg setter stor pris på,
    pluss at det ikke er et party sted.
    Takk for tipset. :)
    Ønsker deg en riktig god helg.
    Klem

    SvarSlett