lørdag 17. september 2011

Et fantastisk TV-program...



Det er mye man kan se på TV-skjermen. Blant annet fotball. Det er så mye fotball at jeg undres over hvor mye det kan bli. Man orker jo ikke å se på det til slutt. Jeg er så lei det...

Er det noe min mann og jeg ser sammen og virkelig koser oss med, er det Tangerudbakken borettslag. Riktignok har de en vidunderlig humor, og de er så slagferdige at de overgår en hvilken som helst talkshow-vert.

Men vi snakker om det samme hver gang vi ser dem, mannen min og jeg  - tenk om alle kunne glede seg over de enkle, små ting i hverdagen, på samme måte som de gjør? De er et eksempel til etterfølgelse. De er utrolige, og de har virkelig mye å lære oss som ser på.

For å sette ting litt i perspektiv:
Jeg tenker først og fremst på mange som har så mye, men som likevel ikke er lykkelige...
Og jeg tenker på alt stress og mas og alt som skal gjøres, og alle aktiviteter man må slå i hjel tiden med for å føle seg vellykket...
Og all indre tomhet mange lever med på sin vei gjennom livet...fordi de har alt? Intet liv er fritt for sorg eller sykdom. Men hvis man hadde satt pris på de enkle hverdagsgleder, som i Tangerudbakken borettslag, de små ting, det som virkelig betyr noe, da tror jeg man kunne blitt et lykkeligere menneske.

3 kommentarer:

  1. Her er du virkelig inne på noe vesentlig og viktig. Tror mange bare higer videre og videre, og glemmer å se de små (og viktige) ting i hverdagen.
    Har ikke sett det siden de startet igjen, men herlige mennesker i denne serien:)
    Ha ei god helg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Jeg er så enig.
    Noen mennesker har det så travelt at de ikke legger merke til de små hverdagsgledene.
    Har ikke fått sett Tangerudbakken at de startet opp igjen , men skal se det !
    Utrolig herlige mennesker som jeg er blitt glad i. Hege Anita spesielt ;)
    Joda. Vi mennesker har litt å lære av hverandre.
    Ha en riktig god helg.
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Hei du!
    Jeg har vært ute i ettermiddag, så jeg fikk ikke mailene dine før nå. Linken din er fjernet, men det er ingen fare angående å linke direkte på den måten du gjorde. Jeg og ingen annen kommer oss inn på bloggen din. Jeg fikk bare beskjed om å logge meg på og jeg har jo ikke noe annet enn min egne passord og brukernavn å logge meg på som. Nå er du i alle fall borte fra listen:)

    SvarSlett