onsdag 23. november 2011

Det skal være grått...

...sa barnebarnet mitt, da jeg var i tvil om jeg
 skulle bestille mørke striper neste gang
 jeg skulle til frisøren, eller om jeg skulle farge 
det mørkt nok en gang, (som er min farge).
Bestemødre skal ha grått hår, sa hun...


Da jeg tok en kaffe latte mens jeg heklet
på morgenkvisten, kom tankevirksomheten
i gang. Hun har så rett barnebarnet mitt, det
er veldig naturlig at håret blir grått ettersom
tiden går... ;-))


Det ble noen minihjerter i dag også, som
endte opp som "girlander", ni hjerter har blitt
heklet på morgenen, og tråder har blitt festet
som seg hør og bør. 


Når jeg drar til frissan i dag, ender
jeg nok opp som en sebra, tenker jeg. Det er
vel den greieste måten å få grått hår
"naturlig"...Du store min, tenk at det sitter
så langt inne, aldeles helt ved hårfestet :o)).
Det finnes så mange flotte eksempler på
at grått hår er pent. Jeg vet det. Men det er
spennende å forandre etter et helt liv som
 mørk brunette!

God onsdag til hver og en.
Jeg setter veldig pris på alle koselige
 kommentarer!
KLEM

5 kommentarer:

  1. Joda, bestemødre skulle vel hatt grått hår, men Unn det var før i tiden! Jeg aner ikke om mitt er grått eller ei, down under!

    Ha en koselig dag med "nytt" hår.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Jeg tenker du er like fin uansett hva du finner på ,det viktigste er at en føler seg fin.

    Nydelige hjerter ,klem Marit.

    SvarSlett
  3. Da er jeg spent på om du ble fornøyd med resultatet:) Ja det er naturlig med grått hår som kommer etter hvert, og kledelig kan det være også. Særlig på bestemødre:)) Men må si jeg følte meg ikke helt klar for det da de første grå tittet frem allerede i 24-årsalderen :/ Godt det går an å berre jukse littegrann;)) Ha en fin kveld ny på sveisen

    SvarSlett
  4. Hei:)
    Fin historie du deler med oss idag:)
    Som brunette vet jeg at det er ikke alltid lett å akseptere de grå...vi får være litt sebra...først :))
    God kveld til deg:)

    SvarSlett
  5. Jeg kjenner meg veldig igjen.
    Kjøpte nettopp ny forsyning med farge. Men en dag så...

    SvarSlett