tirsdag 22. november 2011

Jeg drømmer gitt...

Er det noe jeg er glad for, er
det å bli mormor i ung alder. Jeg
har fått delta og oppleve så mye sammen
med barnebarna! Det er veldig
stort for meg.
Og da jeg kom over dette skjønne
skiltet en dag, bare måtte jeg ha det!


En annen ting jeg er veldig svak for,
er England. Jeg er veldig betatt
av hagene der, the cottage gardens,
og naturen. Det er veldig
grønt og frodig, massevis av roser, og det liker jeg
som er så glad i hagearbeid.


Men jeg eeelsker også det engelske
interiøret...de varme fargene, stoffene,
 mønstrene og det hjemmekoselige.
Som i denne artikkelen i årets
"Julhem" fra Drømhem og Trädgård... 


Dette kjøkkenet er bare sååå sjarmerende!


Og dette soverommet, for en farge 
på veggene!


Men det er ganske koselig dette
moderne retrohjemmet også... det eneste
minus jeg ser her, må være treet til høyre,
det er ganske stusselig...


Men dette, som jeg har plassert i en krok på 
kjøkkenet, er bare vakkert og
deilig å se hver eneste dag, og som minner meg
på hvor heldig jeg er! Lille mormor...

4 kommentarer:

  1. var også forelsket i den engelske cottage stilen.. så forelsket at da vi lette etter hus i utlandet, holdt jeg på å tvinge gjennom å kjøpe et hus med DEN rose-hagen i Skåne.. takk og pris at gubben sa nei.. jeg kan ikke en dritt om roser .. de hadde nok daua alle sammen : ))

    ha en koselig kveld : )

    SvarSlett
  2. Jeg bruker og si at barnebarn er livets krydder:DDDD Jeg ble farmor første gang da jeg var 43 år:DDDD Og siden har det stadig kommet nye barnebarn, så nå er det fem!!!! Antar at det vil bli tre-fire stykker til, om noen år:DDDD Jeg er "bare" farmor, i og med at jeg bare har tre sønner:DDDD Akkurat nå om dagen har jeg i oppgave å bringe et litet barnebarn på 16 måneder frem og tilbake til barnehagen. Slitsomt og morsomt:DDD I går var bestefar med for å hente, og da kjørte vi vaktbilen hans. Med lys på taket!!! Og det syntes Mini var veldig stas:DDDDD I natt camper han hos sin mormor, for han skulle besøke mammaen sin som ligger på sykehus, så i morgen skal jeg sove leeeenge. FØR jeg skal på første trening på Son Spa og hotell:DDDD Da er jeg liksom i gang:DDDDD Klemz grethe

    SvarSlett
  3. Enig, mormor-rollen er bare herlig;) Skal å besøke prinsessa og prins II nå til helga, og det skal bli trivelig;)
    Ha en fin kveld, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Heldige deg som kan ha barnebarna innen rekkevidde! Vi har jo fått to barnebarn med bare 20 mnd mellom, (gutt og jente) men den lille fam. på 4 flytta til Trondheim der hvor samboeren til sønnen vår er fra....og det er så trist.
    Da det er så kronglete å dra til Tr.heim, først til Oslo, så tilbake til tr.heim...puhuu...og kjøre er det 90 mil....så det blir nok sjelden..

    Takk for trivelige kommentarer og riktig god kveld til deg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett