mandag 7. november 2011

Om å ha det lille "ekstra"...


Jeg tenker ikke på perfekt utseende
eller vellykket fasade...Nei, jeg tenker 
faktisk på det som lyser ut av øynene...


Det er mulig det låter som en klisjé,
men det heter at øynene er "sjelens speil", 
og det tror jeg på...


Dette bildet kjøpte jeg for et års tid
 siden. Jeg er så glad i det. Hver eneste gang 
jeg ser det, 
tenker jeg at kunstneren har fått fram 
det lille ekstra...Pastell er veldig vanskelig å lage,
 man skal ha en svært sto hånd for å lykkes.
Det hviler noe vemodig og litt sørgelig
 over jentas øyne...


Men jeg vet ikke hva det er. Det har
 ingen ting med jentas fasade å gjøre, for 
uttrykket kommer innenfra... 


Det er stemningsfullt. Og 
litt stemning skader ikke, det
skaper litt
lunhet i mørketiden.


  
God uke til dere alle!

1 kommentar:

  1. enkelte ting faller man bare for..

    for meg er det også et bilde.. Berit T bruker det i produskjon til sine handlagede ting.. det er av ei lita jente.. det er så utrolig likt meg som barn : ) er nok derfor jeg liker det så godt : )

    ha en fin ettermiddag : )

    SvarSlett