lørdag 19. november 2011

Litt hekleri på en lørdag...

Det har vært både tåke og regn de siste dagene
her jeg bor, derfor ble det endelig litt
tid for hekling på en lørdag...
Jeg fant ut at jeg hadde lyst til å hekle
noen søte blomster jeg fant 
på en engelsk side...det
er  utrolig enkelt å hekle dem.


Først heklet jeg blomster i ulike størrelser...


Deretter sydde jeg dem på en litt solid tråd...


Her ser dere tråden litt mer synlig...


...neste etappe var å lime disse tre blomstertrådene
på en trebit jeg fikk av mannen min,
(den blir nok malt etter hvert, men foreløpig
er den trehvit)...



Jeg fant fram noen perler som skulle
skape litt tyngde i enden på
hver tråd, men dessverre falt en av (den til
høyre på bildet, se nederst i vinduet).



Og til slutt hang jeg den opp i det 
minste, lille gangvinduet,
og den passet riktig så fint synes jeg,
og i morgen blir det perle også på den 
tredje "ranken". Hvis dere synes at trebiten
ser litt skjev ut, er det fordi
jeg ville den skulle være sånn...
Oppskriften på de søte blomstene fant jeg HER.

KLEM




7 kommentarer:

  1. Ååååå!!!
    Kunne ønske jeg kunne hekle (eller ha tålmodighet til å lære meg det).
    Da hadde jeg heklet noen slike blomster å hengt de sammen med julepynten min!
    KJEMPE FINE!!!

    Flinke deg :)

    Klem Ida Susanne

    SvarSlett
  2. Du? Jeg kunne ikke kjøpt 3-5 stykker av deg?
    *smiler så pent jeg bare kan*

    SvarSlett
  3. Så flott det ble! Sitter selv og hekler på en sen lørdagskveld;) Gjorde seg virkelig med en slik blomsterranke!!
    Ha ei god helg videre; nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Utrolig mye artig ideer man kan få fra disse utenlandske bloggene!!! Artic har en blomsterpute, jeg har lyst til ¨lage en gang.....Og disse små hekleblomstene er jo svært så søte og anvendelige, syntes jeg. klemz grethe

    SvarSlett
  5. så flott : )) har sett ei som sydde de sammen til en pute.. nydelig men masse arbeid..

    fin søndag til deg : )

    SvarSlett
  6. Noe så søtt:) og så festlig å henge dem opp slik du gjorde. Takk for inspirasjonen!
    Kos deg med hekling i gråværet, får se om jeg får hentet litt mose fra skogen i dag jeg da.
    KLEM

    SvarSlett
  7. Hei:)
    Så flotte de ble:)
    Koslig med litt handarbeid slike mørke kvelder vi har nå:)
    God søndagkveld til deg:))

    SvarSlett