søndag 27. november 2011

Min JULEFILM

                
              


Min kjæreste julefilm er Fanny og Alexander. 
Nå er jeg ikke enig eller
fortrolig med alt som skjer i familien Ekdahl,
 men filmen er fantastisk med alt den favner...


Den handler om tradisjoner, kunst, familien, 
deres samhold
tross alle svakheter, lykke, sorg,
barndomsminner, alt man kan finne i 
"selv den beste familie",
filmen er fantastisk. 


Det store juleselskapet, alt jeg forbinder med mine
aller første år, min barndoms juleselskaper i huset
til farmor...der alle i den store familien
var samlet minst en gang i jula, uten
sammenligning forøvrig... :))

 

De gamle møblene som jeg elsker, det gamle huset, 
musikken, en tante som satte seg ved
pianoet og underholdt oss alle. Stemningen...
Nå er det like før min lille personlige sesong
med Fanny og Alexander starter, min julefilm nr. 1!

Fortsatt fin søndag!

FOTO:

ALLE BILDER ER LASTET FRA GOOGLE.NO                                                    




3 kommentarer:

  1. du er heldig som har sterke og gode minner..
    ha en fin adventsøndag : )

    SvarSlett
  2. Denne filmen må jeg se, har ikke sett den på mange år. ;)
    Enig med deg, det er noe med møblene, menneskene, klærne og atmosferen i disse filmene fra gamledager. :)
    Jeg bare elsker det. Mine venner sier jeg er født minst hundre år forsent, og de har nok rett. ;)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Kjempe deilig med så sterke minner!! Herlig den der filmen, og ja det er noe med møblene og stemningen der!

    Ha en fin dag!
    Klemmer

    SvarSlett