søndag 1. januar 2012

Shabby chic er død...

...ja, det sto å lese i et svensk interiørmagasin
 nylig. Det høres drastisk ut, ganske bombastisk, egentlig.
Artikkelforfatteren mener at nå er det slutt,
og at stilen ble smakløs idet nyproduserte 
møbler forsøkte å se gamle ut...
Og hun konkluderer med at den som har tjent best
på denne epoken, er dem som solgte
hvit maling. Jo, det spørs om det ikke er sant.


Personlig er jeg ganske svak for Bloomsburystilen.
Den tiltaler meg fordi den er en blanding av 
bøker, (litteratur), kunst og interiør. Og akkurat de tre
tingene er en del av meg og min
oppvekst. Bloomsburystilen hadde
noe varmt over seg, til tross for mange
personlige tragedier hos dem som var
en del av den.



Interiør kan diskuteres opp og ned og i mente,
 men en ting er sikkert; det viktigste for
meg er at man setter sitt personlige preg på det.
At man ikke lar seg påvirke i for stor
 grad av trendene som kommer og går. For
trender påvirker oss, enten vi liker det
 eller ikke. Jeg har alltid heklet, men det er
først de siste par årene det for alvor er blitt
trendy med hekling og håndarbeid...
Det positive med dette er at kreativitet er
blitt en farsott, noe som er utrolig bra!


Da er vi i gang med 2012, og hele artikkelen
 om Shabby chic kan du lese HER!.










3 kommentarer:

  1. Heisann og et riktig godt nytt år til deg og dine :)! Er nok en god blanding av stiler her hjemme tror jeg - jeg er meg selv - en god blanding av fortid og nåtid, land og epoker. Tror det som påvirker meg aller mest er oppveksten min, det som gir en følelse av gjenkjennelse, trygghet og positive følelser. Ingen skal fortelle meg hva som er rett og galt hjemme hos meg, hva som passer sammen eller om jeg er trendy eller ikke. Går etter magefølelsen :)Det som er en skatt for meg kan være rent søppel for andre, samme det, bare jeg er fornøyd (og de andre som bor her selvsagt ;) Liker alle fargene du bruker, positive glade farger, trenger vi alle tror jeg. Gleder meg til å følge deg videre! Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Interessant og tankevekkende! Bloomsbury...jeg er "grønn" når det gjelder interiør, men temaet fenger meg (ja en intr vekket pga bloggingen!) så nå vil jeg lese litt og finne ute mer om Bloomsbury.
    Ha en fin første dag i det nye året:)
    Klem

    SvarSlett
  3. Stiler kommer og går :-)
    men forsvinner vel sjeldent helt vel ??
    Bloombury , må jeg innrømme jeg aldri har hørt om før :-o
    Men hørtes veldig fint ut :-)kanskje jeg skal gjøre som Ingrid Andrea over her - å google det :-)
    ellers er jge enig med Winkel`S Crazy Ideas - det er det du selv liker - som er rett :-)
    ( litt forkortet )

    GODT NYTTÅR :-)

    SvarSlett