tirsdag 17. januar 2012

Hjerte og blomster, hekleoppskrift

Det er nydelig vær hos oss i dag,
og det beste med det er lyset. Jeg kjenner det 
både fysisk og psykisk. Og det er så mye bedre
å hekle...i dagslyset. I dag har det gått i blomster,
jeg har laget en uro som skal gis bort.






Her kommer hekleoppskriften på den hvite
blomsten jeg lovte å sette inn :

Legg opp 6 lm og fest til en ring med en kjm..
Omg. 1: 1 lm, deretter 9 fm i ringen. Fest med 1 kjm i den 1. lm.
Omg. 2: "4 lm, 2 dobbeltstaver i neste fm, 4 lm, 1 kjm
i neste fm.".
Gjenta "..." 4 ganger. Blomsten er ferdig!

3 kommentarer:

  1. Søt :) Da ser jeg frem til å få se ditt pompong-tre :)

    SvarSlett
  2. Så deilig med skikkelig lys og jobbe i...og masse heklerier fikk du unnagjort!
    Prøvde å legge inn kommentar på forrige innlegg fra jobb idag, men du, da var det mye "sjelving" her inne. Kjøkkenkroken var iallefall av søteste sort!
    Kos deg med kvelden!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Åh, så nydelig heklet uro. Kjempefine bilder også. Og du, jeg vil veldig gjerne kjøpe stoffer av deg, så snill du er :-) Du kan, om du har anledning, sende bilder til meg på e-post. Adressen min finner du til venstre på bloggen min :-)
    Klem :-)

    SvarSlett