lørdag 7. januar 2012

Bohemian chic og kelim er tilbake

Trender har en tendens til å ta seg en
runde ut i verden, for så å komme tilbake. Det blir rett og slett
en evig runddans. Akkurat nå er det boho chic og
kelimer som er på gang, ifølge siste "Allt i Hemmet".




Det er selvsagt på den måten at ting går rundt for
 interiørmagasiner, butikker og engrosforetak;) Samtidig er det ganske
tragisk at en del kunder lar seg påvirke så sterkt, at
de stadig skifter stil. Det kan i verste fall gjøre at mange setter seg i gjeld på grunn av trendene som kommer og går. Bortsett fra
gjenbrukstilen da, som er overkommelig for oss alle, stort sett.


Derfor er det så viktig å være tro mot seg selv
 og sin egen stil. Jeg kan ikke gjenta det ofte nok. Særpreg. Personlighet. Den som liker Shabby chic må beholde sin stil,
 selv om den er litt ut en periode, og de som er retro eller minimalister må være tro mot seg selv. Trendene kommer garantert tilbake, som alle andre. Bare vent å se, romantikken vil returnere en dag. :)) 




 Akkurat nå fant jeg ut at jeg er ganske "in", fordi jeg har en stil preget av boho-stilen kombinert med litt nostalgi og romantikk. Jeg har alltid vært sånn, levd med mine gamle, arvede møbler og omgitt meg med mye tekstiler. Det er ikke mange dager siden jeg skrev om Bloomsburygruppen i Charleston house, hvor forfattere og kunstnere levde både tragiske og lykkelige liv. Interiøret i det huset kunne jeg levd med, i hvert fall
 en del av det...




Jeg har alltid vært for lune, hjemmekoselige interiører,
derfor er jeg plutselig in. Bare man er tro mot seg selv og ikke henger seg på alle trender som virvler rundt, får man bekreftet sin
identitet før eller senere. Det er som med klær og mote,
 det går rundt i ring...

Jeg ønsker alle en fin helg!

2 kommentarer:

  1. Det er jo ganske gøy for oss som samler og har litt av ditt og datt i skaper og skuffer ,,gjennbruk,,
    Jeg liker det jeg leser på innlegget ditt(passer meg bra)
    God helg , klem fra Marit.

    SvarSlett
  2. Så sant, så sant...det er faktisk en befrielse å kunne bestemme selv hva man liker og hva man vil omgi seg med...og som du sier er det nok mange som setter seg i gjeld for å skifte stil i "eningen", hører stadig at kredittkortene går varme rundt om...iallefall hos de som er generasjonen under oss. Nei, man må innrede som man føler for...og hos deg syns jeg det ser veldig hjemmekoselig ut.
    Fortsatt god helg til deg, Unn.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett